خطیب نماز جمعه تهران:

نامزدها اخلاق سیاسی را در مناظره‌ها و گفتگوها رعایت کنند

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: نامزدها در گفتگوها و مناظرات مراقبت نمايند هزینه‌های اداره کشور را افزایش ندهند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها فرموده‌اند نظام اسلامی شکل گرفته است، اما با دولت اسلامی فاصله داریم. اگر کارگزاران به اصول ارزشی توجه کنند و در عمل آن اجرایی کنند دولت اسلامی شکل می‌گیرد. دولت اسلامی راهی برای ساخت جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است.یک کارگزار در نظام اسلامی باید عادل باشد. انسان عادل متواضع است و انسان عادل در برابر حق تسلیم است و از هر سطحی از  سطوح ظلم منزه است.

وی ادامه داد: سکان دار دستگاه دیپلماسی کشور از حلقه پیوند امت اسلای و اقتدار جامعه اسلامی با اندیشه ناب دینی و دغدغه هیا ناب اسلامی و برناه ریزی برای خلق قدرت مظاعف برای جمهوری اسلامی بود. 

مدیران کشور باید نماد اخلاق و سجایا و فضائل اسلامی و انسانی باشند و اگر نماد این فضائل بودند جامعه در مسیر کمال پیش می‌رود. 

ابوترابی فرد گفت: الله رئیسی، رئیس جمهور محبوب، پرتلاش، متواضع، خستگی ناپذیر و باکفایت ایران در دوران کوتاه مدیریت اجرایی کشور ارزش‌ها و سجایای الهان بخش و امیدآفرین اخلقی را عینیت بخشیدند و چهره زیبای کارگزار اسلامی را در رفتار و گفتار خویش به نمایش گذاشتند.

وی اظهار داشت: باتوجه به اهمیت و جایگاه ویژه و استنثنایی سیاست مبتنی بر سجایای خلاقی خطبه نخست را به این اختصاص می‌دهم که اخلاق از نظر استاد شهید مطهری چگونه زیستن، چگونه رفتار کردن و چگونه بودن را در بر می‌گیرد و به صفات و مکلت نفسانی ما باز می‌گردد.

به گفته وی، ولایت فقیه، ولایت علم، حمکت است و برای مدیریت جامعه و صفات نظامی و خلق قدرت فرامنطقه‌ای و منطقه‌ای جایگاه محور مقاومت و ملل مسلمان در یک منزلت رفیع و موثر در معادلات سیاسی منطقه‌ای و بین المللی دستاورد مدیریت مبتنی بر عدالت، تقوا، معرفت رهبر انقلاب اسلامی است که راه را برای این قدرت هموار کردند و ملت بزرگ ایران نیز راه را برای حضور امام و خلق قدرتی بزرگ هموار کرد ودر عراق، سوریه، فلسطین، یمن راه را برای آفرینش این قدرت و خارج کردن آمریکا از منطقه نقش ایفا کردند.

ابوترابی فرد افزود: صداقت و درستی در رفتار، امانتداری، شجاعت در ذیل عدالت تعریف می‌شود، کارگزار اسلامی پست و مقامی که عهده دار هستی! ابزاری برای رسیدن به خواسته‌های نفسانی نیست، امانتی بر گردن ماست و باید این امانت را پاس داریم. تمام ظرفیت‌هایی که انقلاب اسلامی خلق شده دستاورد این سجایا بوده است.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: عدالت با تعارف درست نمی‌شود و اولا قاطعیت می‌خواهد و در وهله دوم ارتباط با مردم و می‌خواهد و ساده زیستی و می‌خواهد و بالاتر از همه خودسازی و تهذیب می‌خواهد. اول باید خودمان را درست کنیم تا بتوانینم عدالت را اجرایی کنیم. این است که رهبری برای رئیس جمهور شهید منزلت بالایی قرار داده اند. آن چه ما را تا رسیدن به اهداف عالیه امیدوار می‌کند تقوا است.

وی افزود: برای روح بلند رئیس جمهور بزرگوار و وزیر اور خارجه  صادق و با برنامه و امام جمعه محترم تبریز و شخصیت‌های الهام بخش کشورمان که به شهادت رسیده اند از خداوند علو درجات را درخواست داریم. تحولات منطقه نشان داد که دوران تصمیم گیری خودسرانه غرب و آمریکا به پایان رسیده است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان اینکه نامزد‌ها در گفتگو‌ها و مناظرات مراقبت نمایند هزینه‌های اداره کشور را افزایش ندهند، گفت: ارائه هر برنامه اى در جهت افزایش هزینه‌ها گامی در جهت افزایش تورم است.

وی با بیان اینکه سخنان زیبا که راه را برای تنگنا‌های اقتصادی فراهم می‌کند ما را فریب ندهد، بیان کرد: نامزد‌ها اخلاق سیاسی را در مناظره‌ها و گفتگو‌ها رعایت کنند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: رئیس جمهور شهید چهره ى زیباى کارگزار اسلامى را در رفتار و سخن خویش به نمایش گذارد، ملت ایران کاروان اخلاق را بر دستان قدرت آفرین خویش تشییع کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۰۸:۵۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
به نام خداوند جان و خرد : میزان رای ملت است درود خداقوت احسنت بر رئیس جمهور محترم محبوب عزیز مردمی آینده ایران اسلامی جناب دکتر استاد سعید جلیلی عزیز مردمی باد که ادامه دهنده راه تفکرات منویات خردمندانه بصیرانه عادلانه منصفانه خداپسندانه ولایتمدارانه سید الشهدای خدمت و جمهور صدیق شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خواند بود . والسلام و صلوات التماس دعا . و من الله التوفیق .
Iran (Islamic Republic of)
لیبرالیسم،تجاوز ب مفهوم کلمات
۲۳:۲۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
کاش در مجلس هم اخلاق رعایت شود و ب رای نمایندگان احترام گذاشته شود،و مجلس تک نفری نباشد!اقای ....کمی از ،از خود گذشتگی رییس جمهور شهیدمان یاد بگیرین!قبر برای پولدارها و صاحبان قدرت گشادتر نیست
Iran (Islamic Republic of)
کوهکمری
۲۳:۱۴ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
حاجی آقا ابوتراب بیاکاندیدشو رای میاری
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
چه عجب از شنبه ها صحبت نکردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
یه جریان سیاسی داره از شهادت رئیس جمهور سو استفاده میکند
داره تا سطح قدیس بالا میبرد البته هدفش اینه نقد به دولت نشه و شخص مورد نظرش جایگزین شود
اینکه بنر بزنیم عکس ایشون بزاریم و زیرش بنویسیم رجعت با امام زمان (ع) کارهای است که هدفمند است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
از مناظره می‌ترسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
دار و دسته روحانی مثل لاریجانی و همتی و...باید رد صلاحیت شوند ولا ما وارد انتخابات نمی شویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
یعنی هر کسی سواد داشته باشه یا نه، تخصص داشته باشه یا نه، تجربه داشته باشه یا نه، توی این مملکت در مورد هر چیزی به خودش اجازه میده اظهار نظر کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
باید اقای احمدی نژاد بیاد و ادب مناظره رو یاد بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
غرب را بی خیال اگر لیاقت دارید اوضاع اقتصادی و معیشت مردم را درست کنید.
Iran (Islamic Republic of)
علی حمزه
۱۵:۲۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
عدالت اجتماعی باعث اصلاح جامعه میشود......
عدالت ، عدالت ، عدالت و عدالت و .‌........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
محاکمه
Iran (Islamic Republic of)
علی حمزه
۱۵:۲۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
عدالت اجتماعی باعث اصلاح جامعه میشود......
عدالت ، عدالت ، عدالت و عدالت و .‌........
Iran (Islamic Republic of)
علی حمزه
۱۵:۱۴ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
عدالت اجتماعی باعث اصلاح جامعه میشود
Iran (Islamic Republic of)
علی حمزه
۱۵:۱۴ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
عدالت اجتماعی باعث اصلاح جامعه میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
غرب ول کن چهل ساله دارین میگین ب پایان رسیده عمر ملت خودت داره ب. پایان میرسه بدون اینکه. زندگی کرده باشن. جناب غرب ب ما چه اخه
آخرین اخبار