اولین نمایشگاه رویداد «صنعت، دانشگاه و راه اشتغال» یا «صدرا» با هدف تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه و مهارت‌افزایی دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی بناب آغاز به کار کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی بناب در آیین آغاز به کار این نمایشگاه بیان کردوگفت: این رویداد هر نیمسال یکبار در این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود تا گام اساسی در راستای تعامل با صنایع برداشته شود.

عباسقلی پور افزود: واژه «صدرا» مخفف صنعت، دانشگاه و راه اشتغال است و اهدافی، چون تقویت تعامل صنعت و دانشگاه، ارتقای کاربردپذیری محتوای آموزشی و کارآمدی دانشجویان و مهارت افزایی دانشجویان را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه رویداد «صدرا» بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۵ اجرایی می‌شود، اضافه کرد: امروز بیشترین رغبت در مدارس به رشته‌های مهارتی است و نسل جوان به دنبال مهارت‌اندوزی هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه بستر صنعت در شهرستان بناب فراهم و تام زیر ساخت‌ها هموار بود بر همین اساس حضور دانشجو در صنایع به واسطه برگزاری رویداد صدرا، از یک سو موجب یادگیری مهارت شده و از سوی دیگر به واسطه واریز مبالغی به حساب دانشگاه، به دانشجویان مشارکت‌کننده در این طرح، کمک هزینه پرداخت می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی بناب افزود: دانشگاه از این طریق از آموزش استاد - دانشجویی خارج می‌شود و اختیار پیدا می‌کند از استاد مهارت‌پرور هم بهره بگیرد تا شعار هر دانشجو یک مهارت تحقق یابد.

عباسقلی پور  همکاری صنایع شهرستان بناب با رویداد صدرا را خواستار شد و افزود: هدفگذاری صرفا رشته‌های فنی و مهندسی نیست و دانشجویان در رشته‌های انسانی همچون حقوق و حسابداری هم می‌تواند در این طرح مشارکت کنند. 

وی با اشاره به برپایی ۴۳ غرفه در اولین نمایشگاه رویداد صدرای این شهرستان، بیان کرد: رویداد صدار محل شناسایی استعداد‌ها و سرمایه‌گذاری روی آنهاست.

وی ابراز امیدواری کرد که صنایع شهرستان هم بتوانند اساتید مهارتی دانشگاه را تامین کنند و ادامه داد: مشارکت فعال صنایع شهرستان در اولین رویداد صدرا نشان‌دهنده افق روشن این طرح در شهرستان است.

به گفته وی این نمایشگاه در محوطه دانشکده عمران معماری آزاد اسلامی بناب برپا شد و امروز و فردا پذیرای علاقه‌مندان، دانشگاهیان، صنعتگران و سرمایه‌گذاران منطقه است.

برچسب ها: صنایع ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.