مراسم گرامیداشت هفتمین روز شهدای پرواز اردیبهشت در مصلی بیت‌المقدس برگزار شد.

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم بزرگداشت هفتمین روز شهادت رئیس جمهور و همراهان که در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد، گفت: اصل اول در مکتب امام(ره) اصل توحید و خدامحوری و اصول بعدی اسلام اجتماعی، استکبارستیزی، حمایت از مستضعفان و مردمداری است.

حجت‌الاسلام خسروپناه افزود: شهید رئیسی نمونه بارز مکتب امام و منشا مردم‌داری توحیدی بود، رئیس جمهور مردمی که در سیل و بازدید از محروم‌ترین نقاط کشور کنار مردم بود.

او با اشاره به اینکه مکتب امام (ره) اسلام اجتماعی را احیا کرد، گفت: اسلام اجتماعی حضور شهید رئیسی در مناطق محروم و شنیدن سخنان مردم، حضور در کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل و حل مسائل آنها بود.

حجت‌الاسلام خسروپناه در توصیف شهید رئیسی این را هم گفت که رای و نظر جمع را بر نظر خود ارجح می‌دانست و استکبار ستیز بود. امام خمینی(ره) همواره از مردم جهان و به ویژه مردم مظلوم فلسطین حمایت کرد و شهید رئیسی هم در این مسیر قدم برداشت.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: ملت رشید ایران با هر طیف و گرایش سیاسی در مراسم تشییع شهدای خدمت حضور پیدا کردند تا جامعه جهانی شاهد ارادت این ملت به کارگزاران حکمرانی دینی باشد.

هاشمی افزود: شهید رییسی مثل شهیدان رجایی و بهشتی ولایت مدار و انقلابی به معنای واقعی بود و توجه ویژه‌ای به قشر محروم و مستضعف داشت.

در حاشیه این مراسم از نقشه مهندسی فرهنگی استان مرکزی هم رونمایی شد.

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بر اساس نیاز‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیاز‌های فرهنگی به ویژه مناطق محروم، آموزش و پرورش و سایر موارد اولویت‌ها در نقشه مهندسی استان مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار مرکزی هم گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استان مسئله‌محور است به عبارتی مبتنی بر مسائل اساسی و مسائل موجود در نظام مسائل استان است که همه شناسایی و اولویت‌بندی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.