منظری توکلی گفت: ۵ هزار و ۳۹۴ دانش آموز در ۳۶ دبیرستان دور اول و دوم استعداد‌های درخشان استان کرمان تحصیل می‌کنند.

محمدحسین منظری توکلی در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان در شهرستان زرند با بیان اینکه تربیت تمام ساحتی و اجرای برنامه‌های فراگیر رویکرد مدارس سمپاد استان است، گفت: دانش آموزان مدارس استعداد‌های درخشان در یک محیط ویژه کنار هم هستند تا با هم افزایی، رقابت سالم و مواجه شدن با ایده‌های همدیگر، انگیزه بیشتری برای موفق شدن پیدا کنند.

وی افزود: بدین منظور ایجاد موقعیت‌های متنوع یادگیری و مواجه شدن دانش آموزان با ساحت‌های مختلف در اولویت برنامه‌های مدارس استعداد‌های درخشان است و هم اکنون ۳۶ دبیرستان دوره اول و دوره دوم متوسطه استعداد‌های درخشان در استان کرمان فعال است که در مجموع تعداد ۵ هزار و  ۳۹۴ دانش آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

رئیس اداره استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش استان کرمان بیان داشت: مدارس سمپاد، همواره ظرفیت لازم را برای پیاده کردن تعلیم و تربیت تمام ساحتی و مطرح شدن به‌عنوان مدارس الگو در تراز سند تحول بنیادین را دارا هستند و هر جا نیازی احساس شود، یک سمپادی آماده اثرگذاری و نقش‌آفرینی است.

وی گفت: در بخش فعالیت‌های آموزشی، تحلیل امتحانات نهایی مدارس سمپاد استان به همت اداره استعداد‌های درخشان در سطوح کشوری، استانی منطقه‌ای و مدرسه‌ای انجام شده است و معدل امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۲ مدارس استعداد‌های درخشان در مقایسه با سایر مدارس مثبت ۶.۲۷ نمره تفاوت داشت.

منظری توکلی تصریح کرد: ۱۲ نفر از دانش آموزان مدارس سمپاد استان کرمان در کنکور سراسری ۱۴۰۲ موفق به کسب رتبه کشوری زیر ۱۰۰ شدند و در مجموع ۷۶۵ نفر از دانش آموزان این مدارس موفق به کسب رتبه زیر هزار شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار