مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام:

صنعت گردشگری در ایلام صنعتی فرابخشی است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: صنعت گردشگری در ایلام صنعتی فرابخشی است.

فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام در نشست با حضور افشین مظفری شهردار ایلام اظهار کرد: توسعه و رونق صنعت گردشگری فرابخشی و مستلزم همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها است و با هم‌افزایی همه دستگاه‌های مرتبط و خدمات‌رسان این صنعت درآمدزا در استان ایلام رونق بیشتری بگیرد و گردشگران زیادی به این منطقه سفر کنند.

وی با بیان اینکه ایلام به‌عنوان پدیده نوظهور گردشگری معرفی شده است، افزود: رونق گردشگری و جذب سرمایه‌گذار در این حوزه نیازمند توسعه زیرساخت‌ها و ارائه مشوق‌های لازم است که در این راستا به دستور استاندار برخی دستگاه‌ها، چون شهرداری ایلام رایزنی‌هایی انجام گرفته است تا فضا برای حضور سرمایه‌گذاران در استان فراهم شود

شریفی تصریح کرد: هدف از برگزاری این نشست همگرایی، هماهنگی و همکاری‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار برای احداث و ایجاد مراکز گردشگری در راستای توسعه و رونق گردشگری در استان که این امر مساعدت شهرداری ایلام در بحث معافیت و تخفیفات ویژه را می‌طلبد که سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در ایلام بیشتر راغب باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه بسته‌های تشویقی برای توسعه صنعت گردشگری در ایلام ضروری است، اظهار کرد: باید زمینه حضور سرمایه‌گذاران را در استان فراهم کنیم و حمایت‌های ویژه‌ای در واگذاری زمین بصورت تخفیف یا معافیت‌ها، محدودیت‌ها، مشوق‌ها، رفع موانع و… انجام شود.

افشین مظفری شهردار ایلام گفت: با توجه به اینکه استان ایلام ظرفیت‌های زیادی در زمینه توسعه صنعت گردشگری دارد شهرداری ایلام نیز آماده هرگونه همکاری و همراهی در احداث مراکز گردشگری است که باید توسعه این صنعت مهم در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: شهرداری ایلام نیز برای جذب بیشتر سرمایه‌گذاران راغب برای سرمایه‌گذاری در استان با تخفیفات صددرصد و همچنین معافیت‌ها و رفع دیگر موانع آماده همکاری با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است و با هو گونه پیشنهادی نیز موافقت می‌شود.

در پایان این نشست با رایزنی‌های مسئولان دو دستگاه اجرایی برای اجرای برنامه‌ها و اقدامات در توسعه صنعت گردشگری نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین موافقت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.