معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در تبریز آمار بالای بیکاری تحصیل کردگان دانشگاهی را در استان زنگ خطر جدی توصیف کردوگفت:آمار موجود حاکی از آن است که ۴۲ درصد جوانان تحصیل کرده آذربایجان شرقی بیکارند.

کلهر در یکصدو پنجمین ستاد ساماندهی امور جوانان استان گفت:  کشورمان به لحاظ سن ورود جوانان به بازار کار بیش از یک دهه از دنیا عقب است.

وی بیان کرد: در حالیکه میانگین سن ورود به بازار کار در دنیا ۱۸ تا ۱۹ سالگی است این رقم در کشور ما حدود ۳۰ سال است که آن هم با مدرک بدون مهارت و توانمندی همراه است.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر آسیب شناسی برنامه‌های اجراشده در حوزه جوانان تصریح کرد: متاسفانه مخاطبان ما که جوانان هستند از عملکرد نظام اداری و اجرایی رضایت ندارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری آذربایجان شرقی هم گفت: برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، باید از همه امکانات و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان به نحو مطلوب و مناسب استفاده شود.
یکانی با تاکید بر افزایش مرکز اوقات فراغت و کاهش هزینه‌های این مراکز افزود: متأسفانه اطلاع‌رسانی ضعیف و ناقص در این راستا به ویژه در بخش دولتی برنامه‌های این حوزه را با چالش مواجه کرده است.

 در پایان این نشست از ۱۲ دستگاه اجرایی برتر و ۵ تشکل مردم نهاد برگزیده استان در زمینه اوقات فراغت تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.