آیت الله فلاحتی:

نقش فقر و بیکاری در بروز جرائم انکارناپذیر است

نماینده ولی فقیه در گیلان نقش فقر و بیکاری در بروز جرائم را انکارناپذیر دانست و گفت: نباید از مقوله مهم تربیت در رفتار‌های اجتماعی غافل شد.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار اعضای ستاد دیه استان با بیان اینکه فقر و بیکاری در بروز جرائم نقشی انکارناپذیر دارد، گفت: نباید از مقوله مهم تربیت در رفتار‌های اجتماعی غافل شد.

او با بیان اینکه بسیاری از زندانیان علیرغم استطاعت مالی مرتکب جرم شده اند، افزود: خلا‌ءهای تربیت اسلامی در کانون خانواده باعث بروز این ناهنجاری اجتماعی است. 

امام جمعه رشت تصریح کرد: در حوزه پیشگیری از بروز جرائم اجتماعی، دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی نقش مهمی برعهده دارند و باید این وظیفه مهم پیشگیرانه را در بستر آگاهی بخشی و روشنگری افکار عمومی دنبال کنند. 

آیت الله فلاحتی همچنین اقدامات ستاد دیه گیلان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را مطلوب دانست و گفت: برنامه‌های حمایتی این ستاد پس از آزادی زندانیان ناتوان از پرداخت دیه مصداق عینی پیشگیری و درمان است که باید در بستر یک تعامل جمعی باشد. 

نقش فقر و بیکاری در بروز جرائم انکارناپذیر است

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی هم با اشاره به تلاش‌های دستگاه قضا در کاهش آسیب‌های اجتماعی و حمایت از خانواده زندانیان گفت: پارسال ۲۹۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان با اقدامات حمایتی ستاد دیه و کمک ۶ میلیارد تومانی خیران نوعدوست گیلانی از زندان آزاد شدند. 

آزادی ۴۴ زندانی جرائم غیرعمد در گیلان

علیرضا یزدانی، رئیس ستاد دیه گیلان هم در این نشست گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۴ نفر از زندانیان با ۱۳۱ میلیارد تومان کمک خیران نوعدوست آزاد شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.