رئیس مرکز هیئت امنا و ممیزه وزارت علوم گفت: یکی از وظایف اعضای هیئت علمی انجام پژوهش بر اساس نیاز محوری در آیین نامه جدید ارتقا مورد توجه قرار گرفته است. 

سلیمانی رئیس مرکز هیئت امنا و ممیزه وزارت علوم در نشست خبری در  خصوص آیین نامه جدید ارتقا گفت: آیین نامه ارتقا استادان دانشگاه مسئله مهمی است و دانشگاه محل جهت دهی و تولید علم است و این آیین نامه در جهت دهی و تولید علم ارتباط مستقیمی دارد. 

وی بیان کرد: آیین نامه ارتقا تدوین و بازنگری شده و در اردیبهشت به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است. آیین نامه ارتقا در حوزه‌هایی مانند فناوری و نو آوری، آموزشی و فرهنگی تهیه شده است. 

سلیمانی ادامه داد: هدایت دانشجویان، سرآمد آموزشی در آیین‌نامه جدید ارتقا  پیش‌بینی شده و به موضوع تولید محتوا بیشتر توجه شده است. 

وی افزود: یکی از وظایف اعضای هیئت علمی انجام پژوهش بر اساس نیاز محوری و همچنین حل مسئله است و تمامی این موارد در آیین نامه جدید ارتقا مورد توجه قرار گرفته است. 

سلیمانی ادامه داد: سرآمدی استادان در حوزه پژوهش و شاخص های فناوری در آیین نامه ارتقا مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. 

وی اضافه کرد: برای ارتقای استادان ۹ شاخص از جمله طرح‌های پژوهشی نیاز محور، مسئله محور و تدوین مقاله است. 

وی تاکید کرد: پیشرفت کشور و دانشگاه موضوع مهمی است و کشورهایی که به علم و فناوری دست پیدا می‌کنند می‌توانند پیشرفت زیادی کنند. ایران در این مدت گام‌های خوبی در زمینه علم و فناوری برداشته است.

خبرنگار:  حمید جنیدی

برچسب ها: ارتقا اساتید ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار