افزایش امیدوار کننده ورودی آب به سد کرج

پس از بارندگی‌های اخیر، ورودی آب و حجم ذخیره سد کرج با افزایش امیدوارکننده‌ای روبه‌رو شده است.

در حالی که در اوایل بهار بیش از ۷۰ درصد از حجم آب سد کرج خالی بود، اما در دو ماهه اخیر حجم آب ورودی به سد کرج، امیدوارکننده بوده و افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز در ۲۱ فروردین ماه از حجم ۱۸۰ میلیون مترمکعبی سد کرج حدود ۵۳ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده است  که در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است.

این در حالی است که در حال حاضر بیش از ۶۷ درصد از حجم سد کرج پر شده است. اما همچنان نسبت به سال گذشته ۸ درصد کاهش ورودی داشته است.

این در حالی است که در حال حاضر بیش از ۶۷ درصد از حجم سد کرج پر شده است. اما همچنان نسبت به سال گذشته ۸ درصد کاهش ورودی داشته است.

به گفته رحمان سزاوار مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت منطقه‌ای البرز در زمان حاضر ۶۷ درصد ظرفیت ۱۸۰ میلیون متر مکعبی سد کرج آب فرا گرفته است که سال گذشته در این مقطع زمانی ۷۱ درصد بود

این بدین معناست که در حال حاضر بیش از ۱۲۰ میلیون متر مکعب از حجم سد کرج پر شده است. اما در عین حال حدود ۸ میلیون متر مکعب آب نسبت به سال قبل کمتر وارد سد کرج شده است.

سزاوار معتقد است هر چند بارندگی‌های بهار امسال تاحدودی به تقویت سفره‌های زیر زمینی و آب سد‌های البرز کمک کرد، اما این استان هم‌چنان از نظر آبی وضعیت قابل قبولی ندارد.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت منطقه‌ای البرز گفت: دشت اشتهارد استان البرز ۶ میلیون متر مکعب کسری آب دارد و به همراه دشت‌های هشتگرد و کرج هم‌چنان به لحاظ منابع آبی بحرانی هستند.

بر اساس اعلام شرکت آب منطقه‌ای استان البرز میزان حجم ورودی  آب  به سد مخزنی کرج، ۱۹۵.۴  میلیون متر مکعب و خروجی ۱۸۹.۸ میلیون متر مکعب  بوده است که افزایش ۴۳ درصدی خروجی آب سال‌جاری  را نشان می‌دهد.

علیرغم افزایش امیدوارکننده حجم سد کرج، اما همچنان بارش‌ها در استان البرز نسبت به سال گذشته کاهش داشته و شهروندان استان البرز و تهران که یکی از منأبع تامین آب آنها، سد کرج است، می‌بایست توجه بیشتری به مصرف بهینه اب در طول ایام گرم سال داشته باشند.

برچسب ها: سدها ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهراد
۱۳:۰۲ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
چقدر نگارش متن ایراد داره خبری که کلا در ۵ خط میشه نوشت و این همه .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
مگه عربستان سد داره ؟ ولی مشکل آب نداره ، میخواهید تا ظهور امام زمان منتظر باران توی آب و هوای خشک باشید . آب خلیج فارس را تصفیه کنید
Canada
ع ا ز
۲۱:۴۶ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
برای هر بار بارش خدا را شکر گزار هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
سلام، قابل توجه مسؤلین محترم وزارت نیرو،
ببینید برادرها و خواهرهای وزارتی ،هر سال ساخت و سازها،مهاجرت ها و ورودی برادران افاغنه به تهران، آیا انتظار دارید مصرف کمتر بشود، آقا جان ما چند سالی است که به اندازه کافی داریم صرفه جویی می کنیم از تعرفه هم بیشتر ، خوب شماها به فکر ساماندهی و افزایش آب سدها را بکنید قرار نیست که تا آخر عمرمان بی مدیریتی شما ها و حقی که از ما گرفته شده را تحمل کرده و هی با هشدارهای بی منطق تان ما را آزار دهید، به فکر چاره باشید از پشت اون میز صاحب مرده بلند شید یه تکونی به خودتون بدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
سلام مهاجرین که درکشور وجود دارد بیشترین مصرف آب و چون در تهران بیش از ۲ ملییون رندگی می کنند اجاره خانه رفته بالا چون هرچقدر بگین صاحبخانه مهاجرین می دهند