۱۲۰ هزار تن برنج خارجی وارد شده است

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج گفت: بنابر آمار از ابتدای سال ۱۲۰ هزار تن برنج خارجی وارد کشور شده است.

مسیح کشاورز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۱۲۰ هزار تن برنج وارد کشور شده است.

به گفته او، گرچه بخش خصوصی خواستار واردات ۸۰۰ هزار تن ثبت سفارش تا قبل از دوره ممنوعیت بود، اما دولت تنها مجوز ۴۰۰ هزار تن ثبت سفارش داد که ۳۰۰ هزار تن دیگر تا قبل از دوره ممنوعیت باید وارد شود که امیدواریم در فصل برداشت کمبود عرضه رخ ندهد که قیمت برنج ایرانی گران شود.

کشاورز از آرامش بازار برنج ایرانی خبر داد و گفت: گرچه دلالان در آستانه فصل برداشت بدنبال افزایش قیمت بودند، اما خوشبختانه با مدیریت دولت، قیمت ها روند نزولی به خود گرفت.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج ادامه داد: قیمت هر کیلو برنج خارجی برای مصرف کننده به ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان رسیده بود که با اعمال مدیریت دقیق به ۱۰۰ هزارتومان کاهش یافته است. همچنین برنج های خارجی با تخفیفات ویژه به مصرف کننده عرضه می شود به طوریکه  هر کیلو برنج هندی با نرخ ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان و برنج پاکستانی ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان عرضه می شود.

او گفت: با واردات ۳۰۰ هزار تن برنج قبل از دوره ممنوعیت، یک سوم نیاز دوره ممنوعیت تامین است و برای ادامه دوره ممنوعیت، کسری برنج خارجی منجر به نوسان بازار برنج داخل می شود.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار