پایین‌ترین نرخ تورم به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: پایین‌ترین نرخ تورم در بین ۳۱ استان در فروردین ۱۴۰۳ به این استان تعلق گرفت.

مهرداد عرب اول گفت: از سوی مرکز آمار ایران، شاخص قیمت مصرف کننده خانوار‌های کشور بصورت فصلی و سالانه اعلام می‌شود.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار، سیستان و بلوچستان در فروردین ۱۴۰۳ پایین‌ترین نرخ تورم را با ۳۲.۷ درصد در بین ۳۱ استان دارا بوده، در حالیکه متوسط کشور ۳۸.۸ درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این مهم نشان می‌دهد سیاست‌هایی که دولت در این استان در راستای کاهش نرخ تورم عملیاتی کرده، به بار نشسته است. 

وی گفت: در سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان نیز برای کاهش نرخ تورم و تداوم این برنامه تا پایان سال ۱۴۰۳، بسته‌ای آماده شده که به محضر ایشان و وزرای اقتصادی ارائه می‌شود تا بتوان این فرایند را دنبال کرد.

عرب اول با اشاره به اهمیت شعار سال اظهار کرد: امسال پس از نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" تلاش مضاعفی در بدنه دولت شکل گرفته و در این راستا تصویب نامه‌ای در هیات وزیران با عنوان برنامه عملیاتی در جهت تحقق شعار سال مصوب شده است.

به گفته وی، این برنامه در ۲ بخش تقسیم کار ملی و استانی ابلاغ شده که بخش استانی آن به مدیران دستگاه‌های اجرایی ارائه شد، با این عنوان که باید برش عملیاتی فرایند‌های خود را بر اساس این تصویب نامه ارائه و وضعیت شاخص‌ها تا پایان امسال هدف گذاری شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: نکته مهمی که مدنظر استاندار این استان قرار دارد و بر آن تاکید دارند، بحث جهش است نه صرفا رشد که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی با شدت مناسب تری به آن بپردازند.

وی با اشاره به موضوع بحران نیز گفت: پیگیری کردیم در سال ۱۴۰۳ متناسب با نیاز سیستان و بلوچستان و شرایط خاصی که در پی مخاطرات طبیعی از جمله ریزگرد‌ها و سیل رخ می‌دهد، در حوزه پیشگیری اعتباراتی در اختیار استان قرار گیرد تا با نظر شورای برنامه ریزی و توسعه توزیع شود.

برچسب ها: بودجه ، تورم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار