نامگذاری روز‌ها در هفته میراث فرهنگی

روز‌های هفته از ۲۹ اردیبهشت تا ۴ خرداد به مناسبت هفته میراث فرهنگی یک عنوان دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی گفت: از ۲۹ اردیبهشت تا ۴ خرداد هفته میراث فرهنگی است و در این هفته همه روز‌های هفته یک عنوان دارد. 

مرادی افزود: شعاری که برای هفته میراث فرهنگی در نظر گرفته‌ایم، میراث فرهنگی، مشارکت مردمی، مسؤولیت اجتماعی است. برای هر یک از روز‌های این هفته نیز نامی مشخص کرده‌ایم؛ شنبه ۲۹ اردیبهشت روز موزه برای آموزش و پژوهش، روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت به عنوان میراث فرهنگی، حقوق عامه، توسعه پایدار، روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت به عنوان میراث دینی و میراث رضوی نامگذاری شده است. روز اول خرداد نیز به عنوان میراث زنده، متضمن تاب آوری و سازگاری و دوم خرداد هم روز میراث فرهنگی، الفبای زندگی، سوم خرداد میراث فرهنگی، همبستگی، اقتدار و چهارم خرداد به عنوان میراث فرهنگی و دفاع مقدس شناخته شده است.

او گفت: در استان مرکزی بیش از ۲۰ عنوان برنامه برای برگزاری آماده شده که اهم این برنامه شامل بازدید رایگان از موزه‌های استان در روز ۲۹ اردیبهشت بود که استقبال خوبی نیز صورت گرفت.

مرادی این را هم گفت که یکی از مهمترین راهبرد‌هایی که در وزارتخانه دنبال می‌شود این است که بتوان در بالاترین سطح، مشارکت مردمی و مسئولیت اجتماعی را در سطح استان برای حفاظت و مرمت آثار تاریخی رقم زد. آثار تاریخی نماد هویتی هستند و اگر نتوان آن را حفظ کرد آیندگان به راحتی از ما نخواند گذشت. دو اثر ثبت جهانی قنات ابراهیم آباد و کاروانسرای باغ شیخ ساوه در استان وجود دارد.

برچسب ها: هفته ، میراث ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.