ضرورت تخصیص بودجه در زمینه آموزش و سلامت پناهجویان

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: در زمینه آموزش و سلامت پناهجویان باید بودجه بیشتری از طریق نهاد‌های بین المللی اختصاص یابد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس در دیدار با رئیس دفتر نمایندگی سازمان بین المللی مهاجرت در ایران گفت: پناهندگان در جمهوری اسلامی از همان خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی و ... که شهروندان ایرانی استفاده می‌کنند، بهره می‌برند و هیچ تفاوتی وجود ندارد.

بهرنگ قربانی افزود: کمک‌هایی از طریق سازمان ملل انجام می‌شود ولی پاسخگوی نیاز‌های جامعه پناهندگان در استان نیست و مراکز درمانی و آموزشی ما برای خدمت رسانی به پناهندگان، هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شوند. 

وی افزود: سازمان‌های بین المللی به وظایف و وعده‌های خود در زمان حضور در استان‌ها بر اساس نیازمندی‌ها و اولویت‌های تعریف شده تا زمان نتیجه پیگیر باشند و عمل کنند.

قربانی در ادامه خواستار توجه سازمان‌های بین المللی مستقر در ایران به موضوع بازگشت داوطلبانه و پایدار اتباع خارجی به کشورشان شد و گفت: در کنار ارائه خدمات مناسب به پناهندگان در زمان حضور در ایران، باید زمینه توانمندسازی این افراد برای بازگشت به کشورشان هم دنبال شود.
رئیس دفتر نمایندگی سازمان بین المللی مهاجرت سازمان ملل هم در این دیدار گفت: خدمات دولت جمهوری اسلامی به پناهندگان با توجه به حجم گسترده حضور این افراد در ایران، در دنیا بی نظیر است.
خانم لالینی ویراسامی افزود: من و همکارانم در کشور‌های زیادی خدمت و حجم و نوع خدمات به پناهندگان را از نزدیک مشاهده کردیم ولی توجه دولت جمهوری اسلامی به پناهندگان در کشور ایران بی نظیر بوده و در هیچ کشوری این حجم از خدمات را با توجه به محدودیت‌های موجود ندیدیم و این موضوع به دفعات در جلسات اعلام شده است.
رئیس دفتر نمایندگی سازمان بین المللی مهاجرت سازمان ملل با اشاره به ارائه اولویت‌ها و نیاز‌های استان فارس اضافه کرد: از زمان بازگشت به تهران همه درخواست‌ها و نیاز‌های این استان به تناسب اولویت با برنامه زمانبندی مناسب پیگیری خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار