اعلام برنامه‌های روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی در کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در آستانه فرا‌رسیدن روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی، برنامه‌های بزرگداشت این هفته را در استان اعلام کرد.

منصور مهرزاد گفت: از ٢٩ اردیبهشت تا چهارم خردادماه سال‌جاری، برنامه‌های متنوعی مرتبط با روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی در سطح استان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: افتتاح نمایشگاه اشیاء کمتر دیده شده زیویه با حضور وزیر میراث‌فرهنگی به صورت بر خط و استاندار کردستان با مشارکت موزه ملی در محل موزه باستان‌شناسی سنندج، از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته در استان است.

وی افزود: همچنین در این هفته جلسه‌ای با نماینده ولی فقیه در کردستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

مهرزاد عنوان کرد: غبار روبی مزار شهدا، برگزاری میز خدمت روز جمعه در مسجد جامع سنندج، بازدید رایگان مردم و مدارس از موزه‌ها، برپایی نمایشگاه از ٢٩ اردیبهشت تا پایان خرداد و افتتاح و رونمایی از بنا‌های تاریخی آزموده اردلان و عمارت ملک‌التجاراز دیگر برنامه‌هایی است که به‌مناسبت روز موزه و هفته میراث‌فرهنگی در استان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: برگزاری نشست و هم‌اندیشی با اداره اوقاف، برگزاری نشست تخصصی در خصوص مسائل و مشکلات بافت و آثار تاریخی، تجلیل از کنشگران، سرمایه‌گذاران و فعالان میراث‌فرهنگی در محل و تجلیل از مدیران و کارشناسان میراث‌فرهنگی، برگزاری کارگاه نقاشی کودکان از آثار و نماد‌های فرهنگی تاریخی در محل خانه کُرد و برگزاری ورکشاپ کاشی هفت رنگ در محل عمارت خسروآباد سنندج از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.