هفت بنای تاریخی در کردستان آماده واگذاری به بخش خصوصی + فیلم

هفت بنای تاریخی در استان کردستان آماده واگذاری به بخش خصوصی است و تا پایان خرداد ماه مشخصات آن ها بر روی سامانه‌های دولتی قرار خواهد گرفت.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این بنا‌ها شامل منازل آیت الله مردوخ، نصرت نصرتی، احمدی، کسوت آرا، ملایی، نوری و حمام قصلان است.

فرزامی افزود: در سالیان گذشته نیز ده بنا در استان کردستان به بخش خصوصی واگذار شده است که برخی از آنها به بهره برداری رسیده است و در هفته آینده نیز دو بنای دیگر به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: این بنا‌های تاریخی به سرمایه‌گذارانی که صلاحیت آنها احراز و توان سرمایه‌گذاری، مرمت و احیای بنا‌های تاریخی را داشته باشند برای مدت مشخص و براساس قرار داد معین واگذار می‌شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان با اشاره به اینکه احیا و مرمت بنا‌ها و اماکن تاریخی، اقدامی موثر و ماندگار برای حفظ اصالت و فرهنگ استان است، افزود: کردستان دارای ابنیه‌های قدیمی و تاریخی بسیاری است که بیانگر ارزش‌های فرهنگی و تمدنی این استان است و این اقدام برای حفظ و نگهداری هرچه بهتر این بنا‌ها و با هدف آشنایی عموم مردم با گذشته و هویت تاریخی منطقه انجام می‌شود

فرزامی گفت: تبدیل بنا‌های قدیمی به موزه و اماکن گردشگری، ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه گردشگری و اقدامی ماندگار و موثر برای حفظ اصالت و معرفی هرچه بهتر فرهنگ این منطقه محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.