از توقیف کالا‌های میلیاردی تا کشف گوسفندان قاچاق در فارس

مهم‌ترین حوادث ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف کامیون حامل ۳۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در فارس

جانشین فرمانده انتظامی فارس از کشف انواع کالای خارجی قاچاق به ارزش ۳۵ میلیارد ریال در بازرسی از یک دستگاه کامیون در محور مواصلاتی شیراز - کازرون خبر داد.

سردار یوسف ملک زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی شیراز - کازرون، یک دستگاه کامیون حامل بار را شناسایی و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۲ هزار و ۲۸۰ عدد مواد غذایی از نوع سس، ماکارونی، رشته، ۶ هزار و ۷۹۹ عدد ظروف چینی، ۱۸ عدد دستگاه صنعتی، ۲۲ گونی گل مصنوعی و یک هزار و ۳۶۳ عدد انواع کالای قاچاق کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده را ۳۵ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سردار ملک زاده تصریح کرد: قاچاق کالا پایه‌های تولید، اشتغال و اقتصاد کشور را متزلزل می‌کند، به همبن جهت می‌طلبد دیگر دستگاه‌ها نیز با عزمی جهادی در این خصوص با پلیس همکاری بیشتری داشته باشند.

کشف ۷۵ راس گوسفند قاچاق در شیراز 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۷۵ رأس گوسفند قاچاق در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ احمدرضا خرم رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس، اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام گشت زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از آن خودرو ۷۵ رأس گوسفند زنده قاچاق و بدون مجوز حمل را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام قاچاق را ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف ۲۶ هزار لیتر گازوئیل قاچاق زیر بار آجر

فرمانده انتظامی جهرم از کشف ۲۶ هزار لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی اصغر محمدپور فرمانده انتظامی جهرم اظهار کرد: مأموران پلیس آگاهی هنگام کنترل حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون حامل بار آجر مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این کامیون موفق به کشف ۲۶ هزار لیتر گازوئیل قاچاق که بدون هرگونه مجوز قانونی بود، شدند.

سرهنگ محمدپور با بیان اینکه ارزش سوخت قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

توقیف ۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از شناسایی محل دپوی مقادیر زیادی سیگار، ترقه و تنباکو خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شهرستان شیراز، اظهار کرد: در جهت اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران کلانتری ۱۹ بوستان با انجام اقدامات پلیسی از دپو کالای قاچاق در یکی از محله‌های شیراز مطلع شدند و رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: مأموران انتظامی با هماهنگی قضایی به محل اعزام شدند و در بازرسی از آن مکان ۹ هزار و ۷۰۰ بسته سیگار، ۱۲ هزار و ۳۰ عدد ترقه، ۱۸ هزار و ۲۵۷ تنباکو میو‌های و ۴ عدد شوکر برقی کشف و در این خصوص یک متهم را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده بنا به اعلام کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

سارق خودرو، تحت تعقیب پلیس بوشهر و یزد نیز بود

جانشین فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف سواری پژو ۴۰۵ و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن دیداری جانشین فرمانده انتظامی فیروزآباد بیان کرد: در جهت برخورد با سارقان و کشف اموال مسروقه، ماموران انتظامی فیروزآباد هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی مطلع شدند فردی در منزل خود اقدام به نگهداری خودرو سرقتی می‌کند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران مخفیگاه متهم را شناسایی کردند و پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از آن مکان موفق شدند یک سواری پژو ۴۰۵ مسروقه را کشف کنند. 

جانشین فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه در این خصوص یک سارق حرفه‌ای دستگیر شد، تصریح کرد: در بررسی تکمیلی مشخص شد متهم تحت تعقیب پلیس استان‌های بوشهر، یزد و پلیس آگاهی فارس نیز هست.

سرهنگ دیداری با بیان اینکه خودرو مسروقه سابقه سرقت از شهرستان شیراز داشت، به شهروندان توصیه کرد: مراقبت‌های لازم در خصوص پیشگیری از سرقت را به عمل آورده و ضمن تجهیز خودروی خود به وسایل و تجهیزات ایمنی و ضد سرقت، هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

عاقبت متهم

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در آباده

فرمانده انتظامی آباده از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید ابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی آباده، اظهار کرد: مأموران انتظامی آباده طرح ارتقای امنیت اجتماعی را طی اردیبهشت ماه امسال اجرا کردند و موفق شدند در این رابطه ۸۰ دستگاه خودرو و ۲۷ دستگاه موتورسیکلت بدون مدارک را توقیف و ۱۳ سارق با اعتراف به ۲۹ فقره انواع سرقت را دستگیر کنند.

او افزود: کشف ۲ خودرو مسروقه، ۱۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر، جمع آوری ۴۹ نفر معتاد متجاهر و دستگیری ۱۰ نفر خرده فروش از دیگر اقدامات مهم طرح مذکور است.

کود‌های شیمیایی قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی بختگان از کشف ۸۳ کیسه کود شیمیایی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ تیمور کاظمی فرمانده انتظامی بختگان، اظهار کرد: در جهت اجرای طرح برخورد با قاچاق، ماموران پلیس آگاهی هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت نیسان حامل بار مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۸۳ کیسه کود شیمیایی قاچاق کشف شد، تصریح کرد:کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند و راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

توقیف احشام قاچاق در خرامه

جانشین فرمانده انتظامی خرامه از کشف ۳۲ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مرتضی رمضانی جانشین فرمانده انتظامی خرامه، اظهار کرد: ماموران انتظامی خرامه در اجرای طرح مبارزه با قاچاق احشام، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو، ۳۲ رأس گوسفند قاچاق که بدون هرگونه مجوز دامپزشکی بود را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی خرامه با بیان اینکه ارزش احشام مکشوفه بنا بر نظریه کارشناسان ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سارقان کابل برق و مخابرات در بختگان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی بختگان از دستگیری سارقان کابل برق و مخابرات در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ تیمور کاظمی فرمانده انتظامی بختگان، بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل برق در محلات شهرستان بختگان، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات فنی موفق شدند در این خصوص ۲ سارق را شناسایی و آنان را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی بختگان با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۷ فقره سرقت کابل برق و مخابرات اقرار کردند، گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دستگیری سارق با ۱۰ فقره سرقت در کوار

فرمانده انتظامی کوار از دستگیری سارق و کشف ۱۰ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار، اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت خرد از محله‌های شهرستان کوار، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او ادامه داد: در این رابطه ماموران کالنتری مرکزی کوار با انجام اقدامات پلیسی، یک نفر سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه سارق در بازجویی اولیه به ۱۰ فقره انواع سرقت اعتراف کرد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

دستبند بر دست متهم

کشف انواع لوازم آرایشی قاچاق در سرچهان

فرمانده انتظامی سرچهان از کشف تعدادی لوازم آرایشی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدجواد اسلامی مهر فرمانده انتظامی سرچهان، اظهار کرد: در جهت اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی سرچهان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور قادرآباد به سمت 

کره ای، به یک سواری تیبا سفید رنگ مشکوک شدند و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو تعداد زیادی لوازم آرایشی قاچاق و بدون هرگونه مجوز قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی سرچهان با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی طی ۷ روز گذشته در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شیراز، بیان کرد: در جهت جلب رضایت شهروندان، در اجرای این طرح‌ها که در باقت قدیم شیراز اجرا شد ۲۵۳ نفر معتاد و خرده فروش جمع آوری و دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان بیش از ۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر نیز کشف شد.

او تصریح کرد: دستگیری ۱۰۶ سارق، کشف ۳۲ دستگاه خودرو و ۱۴ دستگاه موتورسیکلت مسروقه و توقیف ۴۰۸ دستگاه وسایط نقلیه متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح‌ها بود.

سرهنگ زراعتیان، هدف از اجرای این طرح‌ها را آرامش شهروندان عنوان کرد و گفت: پلیس با به کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت مردم تلاش می‌کند.

کشف هروئین در بازرسی از متهم 

فرمانده انتظامی نی ریز از کشف یک کیلو و ۹۵۰ گرم مواد مخدر از نوع هروئین در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم اله کرمی فرمانده انتظامی نی ریز، بیان کرد: در جهت اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران انتظامی نی ریز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در بازرسی از مسافران اتوبوس مسافربری خط زاهدان به شیراز به یکی از مسافران زن مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر به اتاق بازرسی انتفال دادند.

او افزود: ماموران نسوان در بازرسی از فرد مشکوک موفق شدند یک کیلو و ۹۵۰ گرم مواد مخدر از نوع هروئین که به طرز ماهران‌های دور کمرش مخفی بود را کشف کنند.

سرهنگ کرمی با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: پلیس قاطعانه و برابر قانون با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد کرده و اجازه فعالیت به آنان را نخواهد داد.

کشف تجهیزات حفاری غیرمجاز در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف تجهیزات غیرمجاز چاه‌های کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت بیان کرد: در جهت صیانت از آب‌های زیر زمینی و با تحقیقات صورت گرفته، مأموران پلیس از فعالیت غیرمجاز افرادی در امر حفر چاه غیرمجاز در یکی از روستا‌های شهرستان مرودشت مطلع شدند.

او افزود: با هماهنگی قضایی ماموران به محل اعلامی اعزام شدند و یک دستگاه تجهیزات حفاری توقیف کردند و ۲ نفر دستگیر و برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: از شهروندان تقاضا داریم در صورت اطلاع از هرگونه حفاری‌های غیرمجاز در سطح شهرستان، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کشف نوشیدنی قاچاق از خودرو شوتی 

جانشین انتظامی لامرد از کشف ۲ هزار و ۴۰ عدد نوشیدنی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در بازرسی از خودرو شوتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدرضا رضایی جانشین انتظامی لامرد اظهار کرد: ماموران انتظامی لامرد هنگام بررسی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه وانت پراید مظنون شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۲ هزار و ۴۰ عدد نوشیدنی خارجی قاچاق کشف و راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

جانشین انتظامی لامرد با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کردند، از شهروندان درخواست کرد به منظور مبارزه با پدیده شوم قاچاق در صورت مشاهده هرگونه کالای قاچاق با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار