معاون وزیر آموزش و پرورش:

جذب ۲۰۵ هزار معلم هدف‌گذاری شد

لاشکی گفت: جذب ۲۰۵ هزار معلم در سال جدید هدف‌گذاری شده است که در صورت جذب این تعداد معلم بخش قابل توجهی از مشکلات آموزشی کشور حل می‌شود.

«قاسم احمدیمعاون وزیر آموزش و پرورش  لاشکی روز چهارشنبه در آیین افتتاح دبستان ۶ کلاسه شهدای پالایشگاه شازند در روستای جمال آباد، گفت: در سال‌های اخیر بیش از ۵۰ هزار معلم از نظام آموزشی کشور بازنشسته شدند و در مقابل تنها سه هزار معلم جدید جایگزین شد.

وی ادامه داد: در صورت جذب ۲۰۵ هزار معلم در نقاط مختلف کشور بخش قابل توجهی از مشکلات آموزشی کشور حل می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: نقش آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه به خوبی تبیین و امتیازات خوبی برای نظام آموزشی در نظر گرفته شده است اما با این وجود همه نهادها باید آموزش و پرورش را همراهی کنند.

احمدی لاشکی اظهار کرد: سال گذشته هر دانش‌آموزی که به المپیادهای خارجی راه می‌یافت با دست پر و مدال‌های رنگارنگ به کشور بازمی‌گشت که این موفقیت‌های نظام آموزشی باید بیش از گذشته در جامعه تشریح شود.

وی ادامه داد: نگاه به آموزش و پرورش باید زیربنایی باشد و نباید نگاه هزینه فایده به آن داشت، هر گونه هزینه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری عظیم در امور زیربنایی کشور محسوب می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی می‌تواند سهم بسزایی در برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش ایفا کرده و به نوعی با همدلی و همسویی موجب پختگی طرح‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش باشد، بنابراین انتظار می‌رود منتخبان مردم از آغاز فعالیت خود در خانه ملت(هفتم خردادماه) به مقوله آموزش و پرورش نگاه ویژه و طرح و برنامه‌های کاربردی در این زمینه داشته باشند.

احمدی لاشکی به‌روز بودن معلمان را برگ برنده آموزش و پرورش دانست و گفت: طرح توانمندسازی معلمان با مدیریت دانشگاه فرهنگیان آغاز شده و باید معلمان به علم روز مجهز شوند و نمی‌توان، دانش‌آموزان را با علم گذشته تربیت کرد.

برچسب ها: جذب معلم ، آموزش کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.