دیدار معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با امام جمعه قزوین

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین در دیدار دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور که با حضور آقای اعلایی استاندار قزوین برگزار شد، گفت: خدای متعال در آیه ۳۳ سوره الرحمن می‌فرماید «یَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَنْ تَنْفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ فَانْفُذُوا لَا تَنْفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطَانٍ»، یعنی (ای گروه جنیان و انسیان اگر مى‏ توانید از کرانه ‏هاى آسمان‌ها و زمین به بیرون رخنه کنید پس رخنه کنید ولى جز با به دست آوردن تسلطى رخنه نمى ‏کنید).

وی ادامه داد: خدای متعال در این آیه نسبت به خمیرمایه و زیرساخت اساسی اندیشه و تفکر بشری امید می‌دهد و می‌فرماید می‌خواهید به طبقات بالای آسمان راه پیدا کنید؟ می‌خواهید به اعماق زمین راه پیدا کنید؟ این بدون علم، دانش، وسیله و امکانات محقق نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: شهید فخر‌ی‌زاده یک گروهی را بسیج کرده بود که به‌دنبال آیاتی بروند که کلیدواژه‌های علمی در آن دیده می‌شود، برای مثال خدای متعال می‌فرماید ما آسمان‌ها و زمین را با ستون‌هایی برپا نگه داشته‌ایم که شما آنها را نمی‌بینید.

وی بیان کرد: این طور سوژه‌ها توجه شهید فخری‌زاده را جلب می‌کرد و به نزدیکان خود می‌گفت این قبیل آیات را مطالعه و جست‌وجو کنید، این قبیل مسائل می‌تواند ما را در مسابقات علمی بین‌المللی جلو بیندازند، چون اینها رمز‌هایی است که خدا به مسلمانان گفته است.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: فرصت‌ها و زمینه‌هایی در اختیار شما اندیشمندان پاک، نورانی و دلسوز و مسلمان هست که دیگران این فرصت‌ها را ندارند و باید چنین فرصت‌هایی را دید و قدر دانست.

وی یادآور شد: برای تفسیر کلیدواژه‌های علمی در قرآن هم باید از اندیشمندان مسلمان کمک گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در استان ما نیز همه بسیج هستند تا در حوزه فعالیت شما آن چیزی که قرار است اتفاق بیفتد، یک نوع هماهنگی، دغدغه و درک مسائل در این زمینه در استان ما وجود دارد، خوشبختانه استاندار ما اخیراً توسط وزیر کشور برای مسائل دانش‌بنیان مورد تشویق قرار گرفتند.

در ابتدای این دیدار دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور به بیان گزارشی از سفر به قزوین پرداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار