مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: طرح‌های توسعه منابع آبی استان شامل سد‌های بالاخانلو و نهب و همچنین طرح انتقال آب از سد طالقان با کمک اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور درحال اتمام است.

منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین با بیان اینکه سد بالاخانلو در نیمه نخست امسال آبگیری خواهد شد، گفت: اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور برای این طرح ۲ هزار میلیارد ریال بود که هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال آن تخصیص داده شد و هم اکنون ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ستوده به آمادگی سد نهب برای افتتاح و بهره برداری اشاره کرد و یادآور شد: اعتبارات مصوب برای طرح سد نهب ۲ هزار میلیارد ریال بود که هزار و ۵۸۴ میلیارد ریال از این اعتبار تخصیص داده شد و هم اکنون ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مسئول در خصوص کانال اصلی شبکه آبیاری سد نهب نیز بیان کرد: اعتبارات مصوب برای این طرح ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود که با تخصیص ۷۰۶ میلیارد ریال هم اکنون ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ با این نکته که هفت کیلومتر ابتدایی شبکه آبیاری سد نهب آماده افتتاح و بهره برداری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در خصوص آبرسانی به استان از سد طالقان اضافه کرد: انتقال آبرسانی به شهر آبیک تمام شده و برای ادامه آبرسانی به سمت قزوین نیازمند جلب مشارکت سرمایه گذار از بخش خصوصی هستیم.

طرح انتقال آب از سد طالقان برای ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا، سد بالاخانلو با هدف تامین آب شرب پنج شهر و ۳۰ روستا و سد نهب با هدف آبیاری زمین‌های پایین دست کشاورزی در تاکستان و بویین زهرا از عمده طرح‌های آبی استان به شمار می‌روند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.