شهابالدین متاجی، مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی گفت:تبدیل متانول به بنزین، یک فرایند کاتالیستی است و در دو مرحله انجام می پذیرد به طوری که هزینه سرمایهگذاری برای تبدیل یک و نیم میلیون تن متانول در سال حدود ۴۰۰ میلیون دلار است و منجر به تولید حدود ۱۵۰۰۰ بشکه سوخت بنزین در روز می شود.
او افزود: همچنین فرایند برای تولید بنزین حدود ۴۲ در صد است، مثلا ۸۶۰۰۰۰ تن متانول تبدیل به ۳۶۱۲۰۰ تن بنزین میشود. بدین ترتیب به جای افزایش ۳ میلیون لیتر در روز، با تبدیل همان مقدار متانول، افزایش یک میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بنزین بدست خواهد آمد.مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی گفت: به طور کلی با ورود متانول به صنعت سوخت کشور ناترازی بنزین برطرف خواهد شد.
متاجی اضافه کرد: با توجه به تفاوت قیمت بنزین و متانول، این کار سالانه حداقل ۲۵۰ میلیون دلار سود برای صنعت پالایش نفت در پی دارد.
به گفته مدیر پیشین برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، با ۸۶۰ هزار تن متانول ۹ میلیون لیتر ماده افزودنی بنزین تولید میشود.
اکتان بنزین معمولی 87 هست و خودرو های ایرانی اکتان 95 و بالاتر نیاز دارند و جدیدا مجهز به توربو هستند.
هر سال اندکی قیمت و کیفیت را بالا ببرید تا به تعادل عرضه و تقاضا برسید