المرت: جنگ غزه پایان یافته/ امکان بازگرداندن اسرا بدون قرارداد تبادل وجود ندارد

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت جنگ غزه در واقع سه ماه قبل به پایان رسیده و باید برای بازگرداندن اسرا قرارداد امضا کرد.

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه جنگ علیه غزه در واقع سه ماه قبل به پایان رسیده و هیچ دلیلی برای ادامه یافتن آن وجود ندارد، تاکید کرد که باید برای بازگرداندن اسرا قراردادی امضا شده و ارتش از نوار غزه عقب‌نشینی کند.

«ایهود المرت» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای در روزنامه عبری زبان «هاآرتص» نوشت، ارتش می‌گوید ۲۶ تیپ جنبش حماس را از بین برده و این به معنای این است که جنگ پایان یافته است.

المرت با اشاره به اهمیت عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از غزه و تحویل دادن آن به یک قدرت نظامی چند تابعیتی شامل فلسطینی‌های حامی تشکیلات خودگردان تاکید کرد: برای اینکه ارتش از غزه عقب‌نشینی کند در ابتدا باید به یک قرارداد برای تبادل اسرا برسیم چرا که بازگرداندن آنها تن‌ها با توقف جنگ میسر می‌شود و هر کسی که بر خلاف این تصور می‌کند، دچار توهم شده است.

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در ادامه نوشت: نتانیاهو عمداً هرگونه فرصت برای دستیابی به قراردادی که اسرا را آزاد کند، به بهانه‌های شخصی و برای حفظ قدرت خود برهم زد.

او با توجه به تصویب پیشنویسی در مجمع عمومی سازمان ملل درخصوص لزوم موافقت با عضویت کشور فلسطین در سازمان ملل و درخواست این نهاد از شورای امنیت برای بازنگری در این مسئله با رویکرد مثبت ابراز عقیده کرد: در صورتی که مجمع عمومی سازمان ملل کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد، فلسطین از مذاکره با اسرائیل امتناع خواهد کرد.

المرت همچنین تاکید کرد: احتمال به رسمیت شناختن کشور فلسطین دیگر یک توهم نیست و نادیده گرفتن مستمر اسرائیل در جامعه بین‌الملل و همپیمانان آمریکایی و اروپایی آن منجر به تایید این تصمیم در مجمع عمومی و یا امتناع از شرکت در رای‌گیری خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار