حماس همچنان ۹۰ درصد خاک غره را در اختیار دارد

پس از ۷ ماه جنگ و با وجود ادعای صهیونیست‌ها درباره برچیدن سیطره حماس از بیشتر مناطق غزه، اکنون مشخص شده است حماس ۹۰ درصد غزه را در اختیار دارد.

ماه‌ها پس از اینکه رژیم صهیونیستی اعلام کرد ساختار رهبری حماس را در شمال غزه برچیده است، در روز‌های اخیر درگیری‌ها در اردوگاه آوارگان جبالیا و محله الزیتون در شمال نوار غزه از سر گرفته شد که نشان دهنده دروغگویی مکرر ارتش اشغالگر مبنی بر اینکه نیروهای این ارتش توانسته اند بیشتر نیرو‌های حماس را در اکثر نوار غزه به جز رفح متلاشی کنند، است.

براساس گزارش عربی پست، نبرد‌ها به مناطق وسیعی در نوار غزه بازگشته است، زیرا در حال حاضر جنگ در نوار غزه در سه جبهه در جریان است. دو جبهه در شمال جبالیا و الزیتون و بر اساس گزارش روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، سومین جبهه در رفح است. در همین حال مشخص شده است که نیروهای حماس پس از هفت ماه جنگ کنترل حدود ۹۰ درصد غزه را به دست گرفته اند.

حمله ارتش صهیونیستی به جبالیا در شمال شهر غزه، ماه‌ها پس از اعلام شکست تیپ‌های حماس در آنجا توسط ارتش صهیونیستی انجام می‌شود. همزمان با حمله اسرائیل به جبالیا، حماس اعلام کرد که از این اردوگاه به شهر عسقلان اشغالی راکت شلیک کرده است.

 ارتش صهیونیستی همچنین از مجروح شدن ۵۰ سرباز خود ظرف ۲۴ ساعت خبر داد و معاون سیستم تجسسی رژیم صهیونیستی نیز بالاترین درجه‌ای را دارد که در میان مجروحان است. 

خبرنگاران، شاهدان و پزشکان به خبرگزاری فرانسه گفتند که حملات هوایی رژیم صهیونیستی بخش‌هایی از شمال، مرکز و جنوب نوار غزه را در طول شب و تا صبح یکشنبه بمباران کردند.

ارتش اشغالگر به ساکنان و آوارگان فلسطینی در مناطق شمالی غزه دستور داد تا آنجا را ترک کنند. بر اساس گزارش شبکه آمریکایی سی ان ان، خانواده‌هایی که از منطقه گریختند، گفتند:  جای امنی برای رفتن آنها وجود ندارد.

این درحالی است که ارتش صهیونیستی ادعا می‌کند برای حمله به زیرساخت‌های حماس با نظامیان خود وارد رفح شده است، با این حال مناطق مسکونی را هدف قرار داده و درپی حملات جنگنده‌های صهیونیستی در رفح روزانه ده‌ها نفر شهید و صدها نفر دیگر زخمی می‌شوند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
منم کل زمین زیر پامه و در اختیارمه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
صهیونیستها کثیف هر جوری که میخواهند مردم مظلوم را به خاک و خون میکشند و حتی به جسد شهدا هم رحم نمیکنند ، بعد آقایان دلشون خوش است که نود درصد غزه دست حماس است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
بیچاره مردم بی دفاع ومظلوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مطالبه جدی و خواست عمومی ملت ایران است که وکلای مطرح ایرانی در مباحث حقوق بین الملل و همچنین قوه قضائیه و دستگاه دیپلماسی ایران نیز بطور جدی وارد پرونده شکایت از اسرائیل در دادگاه بین المللی لاهه شوند و حتی ملت ایران حاضرند خودشان هزینه های مالی و ارزی جهت طرح شکایت جدید از اسرائیل را بپردازند.
آخرین اخبار