مدیر کل امور فرهنگی وزارت ورزش:

ورزشکار باید پهلوان و جوانمرد باشد

حجت الاسلام احدی با اعلام اینکه ورزشکار باید علاوه بر رعایت تمام اصول حرفه ای، پهلوان و جوانمرد باشد، گفت: افتخارآفرینان کرمانی همواره در عرصه جوانمردی و پهلوانی خوش درخشیده اند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی مدیر کل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در جشنواره رسم جوانمردی که همراه با تجلیل از باشگاه‌های فعال استان کرمان با حضور میثم پاریزی مدیرکل و معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان، روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و جامعه ورزش در محل گلزار شهدای کرمان برگزار شد، ضمن قدردانی از پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، وی را از مدیران موفق، کاربلد و خوش رزومه ورزش کشور خواند.

وی با اعلام اینکه قهرمانان و افتخارآفرینان استان کرمان همواره در عرصه جوانمردی و پهلوانی خوش درخشیده اند، به بیان فضائل شخصیتی و ابعاد زندگی حاج قاسم پرداخت و افزود: در دنیای ورزشِ امروز، آن چیزی که خیلی به ورزشکاران ما تأکید می‌کنند، حرفه‌ای بودن و اخلاق حرفه‌ای داشتن است. 

حجت الاسلام والمسلمین احدی تصریح کرد: در اخلاق حرفه ای، خیلی از کار‌ها را نباید انجام داد، به عنوان مثال، یکی از اخلاق‌های حرفه‌ای که یک ورزشکار باید داشته باشد، این است، تابع قوانین و مقررات کشوری باشد که در آن ورزش می‌کند. 

وی بیان داشت: امروز در جشنواره رسم جوانمردی و در کنار مرقد حاج قاسم، من چیزی فراتر از این به شما می‌گویم و آن این است، ما در دین و آیین کهن مان، در گذشته پرافتخار ورزش مان و در سده‌های گذشته، چیزی فراتر از حرفه‌ای بودن داشتیم و به آن پهلوانی و جوانمردی می‌گفتیم.

مدیر کل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: وقتی می‌گوییم ورزشکار باید پهلوان و جوانمرد باشد، یعنی علاوه بر رعایت تمام اصول حرفه ای، باید ایثار داشته باشد، تواضع داشته باشد، فروتن باشد، ولایتمدار باشد، به ضعیف‌تر از خود کمک کند و به دنبال دیده شدن و مطرح شدن نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین احدی افزود: خصلت‌های جوانمردی زیاد هستند و ما باید تلاش کنیم این خصلت‌ها را در وجود خود رشد دهیم.

وی خطاب به ورزشکاران تصریح کرد: هر جایی هستید، سعی کنید جوانمرد باشید و منش تان، منش حاج قاسمی باشد. 

حجت الاسلام والمسلمین احدی ابراز امیدواری کرد، همه بتوانیم منش پهلوانی و جوانمردی را در زندگی خودمان پیاده کنیم.

مدیر کل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان به برگزاری جشنواره رسم جوانمردی اشاره کرد و گفت: پارسال جشنواره‌ای تحت عنوان "رسم جوانمردی" برگزار کردیم که ویژه ورزشکاران، مربیان و داوران دارای منش پهلوانی بود، اما امسال به این نتیجه رسیدیم، اقشاری را در ورزش داریم که بسیار تأثیرگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با اعلام اینکه حدوداً ۳۲ هزار باشگاه ورزشی ثبت شده مجوز دار در کشور داریم، افزود: این ۳۲ هزار باشگاه، همه بخش خصوصی هستند و با هزینه شخصی در توسعه ورزش همگانی کشور تلاش می‌کنند که ما به عنوان حاکمیت باید قدردان و تسهیل گر این عزیزان باشیم و بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که افراد بیشتری بتوانند در این مسیر قدم بگذارند.

وی تصریح کرد: پس تصمیم گرفتیم، باشگاه‌هایی که جدای از اینکه در مسیر ورزش و سلامت جسم تلاش می‌کنند، آن منش پهلوانی هم برای ورزشکارانشان رعایت می‌کنند را در این جشنواره شناسایی و از آن‌ها تجلیل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین احدی بیان داشت: ابتدا این جشنواره به صورت استانی برگزار می‌شود، سپس ما از بین این باشگاه‌های برتر استانی، باشگاه‌های برتر ملی را در حوزه منش جوانمردی و پهلوانی با حضور وزیر ورزش و جوانان تجلیل می‌کنیم.


مدیر کل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: این جشنواره ویژه باشگاه‌های خرد است و خیلی باشگاه‌های بزرگ مدنظرمان نبوده است.

حجت الاسلام والمسلمین احدی نقش باشگاه‌ها را در تربیت گروه‌های سنی بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: در سایت وزارت ورزش و جوانان فرصتی فراهم شده تا باشگاه‌های ورزشی بتوانند اقدامات و فعالیت‌های خود را منعکس کنند تا علاوه معرفی این باشگاه ها، کل استان‌های کشور بتوانند از اقدامات آن‌ها مطلع شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.