خروج بیش از ۳ هزار تبعه غیر مجاز از استان قزوین/اجاره زمین کشاورزی به اتباع خارجی، ممنوع

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: بیش از سه هزار اتباع غیر مجاز، سال گذشته در راستای ساماندهی اتباع خارجی از استان خارج شدند.

عباس کاظمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین در جلسه کمسیون ساماندهی اتباع خارجی استان قزوین گفت: در یک سال گذشته با همکاری دستگاه‌های مختلف، اقدامات موثری در حوزه ساماندهی اتباع خارجی صورت گرفته که قابل تقدیر است.

وی افزود: در این مدت، بیش از ۳ هزار تبعه غیرمجاز از استان خارج شده اند و در ادامه نیز انتظار می‌رود تمامی دستگاه‌ها با تکیه بر قوانین تلاش خود را به کار بگیرند تا زمینه حضور اتباع بیگانه غیرمجاز در سطح استان فراهم نشود؛ امیدواریم با طرد و بازگشت اتباع غیرمجاز بیگانه دیگر شاهد حضور اتباع خارجی غیر مجاز در استان نباشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بیان کرد: استفاده از اتباع خارجی غیرمجاز در مشاغل توسط کارفرمایان تخلف است و جرائم قضایی و مالی به همراه دارد، همچنین مهاجرین دارای مدارک معتبر اقامتی و پروانه قانونی اشتغال نیز تنها در مشاغل تعریف شده مجاز در پروانه اشتغالشان می‌توانند به فعالیت بپردازند در غیر اینصورت با افراد خاطی و کارفرمایانی که از آنها استفاده می‌کنند به شدت برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت کشاورزی استان، بیان کرد: اجاره زمین‌های کشاورزی به اتباع خارجی ممنوع بوده و متخلفین به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد، همچنین انعقاد اجاره‌نامه منازل مسکونی در مناطق مجاز صرفاً با اخذ مجوز از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین مقدور است.

کاظمی یادآور شد: از هم‌استانی‌های قزوینی می‌خواهیم از در اختیار قرار دادن سیم کارت، کارت‌های بانکی، خرید و فروش انواع وسائل نقلیه بدون اخذ مجوز، فروش منازل مسکونی به اتباع خارجی غیرمجاز امتناع ورزیده چرا که این موضوع ممکن است تبعات جبران ناپذیری برای آنان داشته باشد.

در این جلسه خسرو طریقی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان گزارشی از وضعیت اتباع غیرمجاز در استان ارائه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.