اخلاق مداری ویژگی بارز رئیس جمهور بود

رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین گفت: شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی سراپا عشق و دغدغه کمک به مردم را داشت و اخلاق مداری ویژگی بارز این شخصیت خدوم و زحمتکش بود.

حمیدرضا مشهدی رئیس دانشگاه فرهنگیان (پردیس شهیدرجایی) قزوین گفت: تسلیت اصلی را باید به مردم شریف ایران گفت، چراکه ارتقای وضعیت معیشتی مردم به عنوان مهمترین دغدغه دولت قرار داشت و آخرین پرواز ایشان نیز برای مردم بود.

وی اضافه کرد: برای خیلی از دوستداران رئیس جمهور این سوال پیش می‌آید که آیا واقعا الزام داشت که وی حتما در افتتاح آن سد حضور داشته باشد؟ آیا امکان نداشت که این افتتاحیه به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شود؟ تا جایی که اهالی بسیاری از روستا‌های دور وقتی ایشان را برای افتتاح طرح‌ها می‌دیدند، تعجب می‌کردند و می‌گفتند ما واقعا انتظار نداشتیم، رئیس جمهور را اینجا ببینیم و این نشان می‌دهد که ایشان در میدان حضور داشتند تا با مردم خود ارتباط نزدیکی برقرار کنند.

این مسئول با بیان اینکه دوره سه ساله مدیریت شهید رئیسی در هیات دولت را می‌شود جزو موفقترین دوره‌های دولت قلمداد کرد، اضافه کرد: آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مورد نخستین رییس جمهور شهید یعنی محمدعلی رجایی نیز نقل می‌کردند که ایشان به ما تاکید کرده عرض خدمت مهمتر از طول دولت است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین گفت: با اینکه مدت زمان دولت شهید رجایی حتی یک ماه نیز به طول نینجامید، اما اگر به دورترین روستا‌های استان سفر کنیم، پیرزن‌ها و پیرمرد‌هایی هستند که هیچ درآمدی ندارند، اما با طرح مصوب دولت شهید رجایی زندگی خود رامی گذرانند، بنابراین عرض خدمت مهمتر از طول دولت است.

وی همچنین به اقدامات زیربنایی دولت سیزدهم اشاره کرد و یادآور شد: در کشور سال‌ها بحث این بود که اسامی ابربدهکاران بانکی منتشر شود، اما نمی‌شد تا اینکه در دولت سیزدهم این اتفاق افتاد، یا در مورد نسخه‌های الکترونیکی بعد از ۱۶ سال که قوانینش در مجلس تصویب شده بود، بلاخره در این دولت به اجرا درآمد، حتی شاهدیم که قوانین چک نیز در این دولت بعد از ۱۰ سال اجرایی شد و بجمعیت زندانیان را کاهش داد.

مشهدی از دیگر اقدامات خوب دولت سیزدهم را تکمیل طرح‌های نیمه تمام عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور در هر سفر استانی به اعضای هیات دولت و استانداران تاکید کرده بود که تا پروژه نیمه کاره وجود دارد، کلنگ طرح جدیدی زده نشود و این به لحاظ تبلیغاتی به ضرر دولت بود، چرا که هر طرحی که افتتاح می‌شد، مربوط به دولت قبل بود، اما رییس دولت سیزدهم به دنبال تبلیغات نبود و بدون چشم داشتی ابتدا طرح‌های دولت قبل را اجرا کرد.

مشهدی اظهار کرد: در طول سه سال ریاست جمهوری آیت الله سید ابراهیم رئیسی، وی به ۲۷ کشور سفر کردند و ارتباطاتی با کشور‌های همسایه و کمتر دیده شده برقرار کردند، همچنین برای شهادت ایشان کشور‌های منطقه که شامل پاکستان، هند، ایران، عراق، سوریه، لبنان و ترکیه است و یک چهارم جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند، اعلام عزای عمومی کردند.

این مسئول به رشد اقتصادی در دولت شهید ابراهیم رییسی اشاره کرد و گفت: در این دولت رشد اقتصادی چهار درصدی را شاهد بودیم که بعد از ۱۰ سال به آن رسیدیم و این در حالی بود که رئیس جمهور شهیدمان با کسری ۳۰۰ هزار میلیاردی و خزانه منفی ۴۴۰ هزار میلیارد ریالی دولت را تحویل گرفت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان حذف ارز ۴۵ هزار ریالی را دستاورد بزرگ دیگری برشمرد و اظهار کرد: حذف این ارز حذف یک رانت بزرگ بود که با همت رئیس جمهور خدوم، زحمتکش و انقلابی رقم خورد.

مشهدی همچنین متوسط سنی کابینه دولت سیزدهم را جوان اعلام کرد و نحوه اهتمام ایشان به فارغ التحصیلان داخلی و استفاده از ظرفیت آنان را از دیگر نقاط قوت این دولت برشمرد.

وی در مورد اقدامات شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی برای دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: ایشان تنها رئیس جمهوری بودند که در نشست‌های هیات امنای این دانشگاه شرکت کردند و جلسات بعدی با حضور خود ایشان تشکیل شد.

به گفته وی، سرعت جذب اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان، گسترش فیزیکی و رشته‌ای این دانشگاه و اعطای رشته‌های کارشناسی ارشد در این دانشگاه و تصمیم گیری خوب در خصوص کنکور اختصاصی از اقدامات شایسته و قابل تحسین ایشان در این دولت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.