چهار هزار و ۳۰۰ دانشجو در دانشگاه آزاد نیکشهر و پردیس‌های وابسته مشغول به تحصیلند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز آموزشی نیکشهر گفت: این دانشگاه دارای چهار پردیس (فنوج، بنت، قصرقند، لاشار) است که ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در مرکز نیکشهر و بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ دانشجو نیز در پردیس‌ها مشغول به تحصیل هستند.

امید یوسفی گفت: ماموریت‌های مختلفی در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی به این مرکز سپرده شده به طور مثال در بخش اقتصادی، مأموریت اقتصادی توزیع و بسته بندی «میوه‌های گرمسیری» به مرکز نیکشهر واگذار شده تا بتوانیم به سمت درآمد‌های غیرشهریه‌ای حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: نیکشهر این ظرفیت را دارد که به قطب میوه‌های گرمسیری همچون گواوا و انبه تبدیل شود و برای تحقق این مهم هم برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده ضمن اینکه در مرحله اول برنامه تولید ترشی میوه‌های گرمسیری را در دستور کار داریم که با موافقت رئیس دانشگاه مقرر شده کار را آغاز کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز آموزشی نیکشهر با بیان اینکه مجوز‌های لازم برای شروع طرح اخذ شده است، خاطرنشان کرد: یکی از پردیس‌های دانشگاه آزادنیکشهر (قصرقند) منبع انبه محسوب می‌شود و برنامه از این قرار است که ما انبه را تهیه و با توجه به دستگاه‌های مکانیزه‌ای که مقرر شده خریداری شود ترشی انبه را تولید و توزیع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: محاسبات اولیه ما نشان می‌دهد یک انبه در ظرف ۳۰۰ گرمی بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال به فروش می‌رسد و ما اگر صرفا ترشی را تهیه و کار بسته بندی را انجام دهیم یک کیلو انبه را در این منطقه می‌توان به قیمت یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال تهیه کرد بنابراین ۲ برابر این عدد را می‌توان سودآوری کرد و طبق محاسبات برای هر ۲ میلیارد ریال هزینه می‌توان حداقل سه میلیارد ریال درآمد غیرشهریه‌ای داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار