پیشرفت مطلوب احداث مجتمع فولاد بیجار

طرح مجتمع فولاد کردستان از شهریور ۱۴۰۰ در شهرستان بیجار آغاز شد و امروز شاهد پیشرفت مطلوب آن هستیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز در بازدید از مجتمع فولاد کردستان در شهرستان بیجار اظهار کرد: سرمایه‌گذاری عظیمی با ۱۵۰ میلیون یورو در طرح مجتمع فولاد شهرستان بیجار در حال اجرا بوده که این مهم نوید تحقق توسعه صنعتی کردستان است.

سیدمحمد حسینی افزود: طرح‌های نیمه تمام تاثیرگذاری در توسعه کردستان در حال تکمیل است و در آینده توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: کردستان دارای ظرفیت‌های زیادی است و باید در هر شهرستان آن یک پروژه مهم اقتصادی تعریف شود چرا که این استان برای حفظ امنیت کشور تلاش زیادی کرده و شایسته توسعه و پیشرفت است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان هم در این مراسم یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در استان را تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خواند و اظهار کرد: وجود این پروژه‌های به دغدغه مردم استان تبدیل شده بود که با همت و پیگیری استاندار و مجمع نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تعدادی از مهمترین آنها به بهره‌برداری رسیدند.

علی نوری پروژه راه‌آهن سنندج-همدان را یکی از طرح‌های مهم استان خواند و بیان کرد: این پروژه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در این دولت تکمیل و در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه کردستان با توجه به همه ظرفیت‌ها و استعدادهایش توانایی تبدیل شدن به قطب فولاد کشور را دارد، افزود: این استان رتبه نخست تولدی طلای کشور را دارد و به دنبال انجام اقداماتی برای افزایش ارزش افزوده آن هستیم.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم اظهار کرد: اگر در گذشته بیشتر ظرفیت کشاورزی کردستان مطرح بود و برآن تمرکز می‌شد اکنون این استان با اقدامات انجام شده در حال صنعتی شدن است. 

علیرضا زندیان با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های شهرستان بیجار در حوزه معدن است، بیان کرد: جای بسی خوشحالی است بیجار در بحث فولاد و افزایش درآمد سرانه کشور و این شهرستان حرف برای گفتن دارد.

وی از توجه ویژه دولت سیزدهم به کردستان اشاره و بیان کرد: تکمیل زنجیره فولاد در بیجار در حال انجام است و در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این منطقه شده است.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه فولاد ۲۰۷ همت سود بدست آمده است و این می‌طلبد سرمایه گذاری بیشتری در این بخش صورت گیرد.

زندیان بر تقویت زیرساخت‌های صنعتی در کردستان تاکید کرد و افزود: نیاز است دو بانده شدن جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی این شهرستان با سرعت بیشتری انجام گیرد.

مدیرعامل صنایع فولاد کردستان هم اظهار کرد: پروژه فولادسازی کردستان جز ۴۸ طرح پیشران کشور با سهامداری ایمیدرو و شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات محسوب می‌شود که با روند حاضر در افق ۱۴۰۴ به بهره برداری خواهد رسید.

محمدرضا احمدی افزود: این پروژه بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای جلوگیری از مهاجرت مردم منطقه و ایجاد اشتغال مستقیم ۵۰۰ نفری ایجاد شده است.

برچسب ها: فولاد ، بیجار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.