نبود ساخت واحدهای ویلایی نهضت مسکن موجب ابطال قرارداد واگذاری زمین می‌شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: عدم ساخت و ساز در مدت سه ماه از تاریخ واگذاری زمین، موجب ابطال قرارداد واگذاری زمین واحدهای ویلایی طرح نهضت ملی مسکن استان می‌شود.

 محمد کرمی  در دومین جلسه شورای مسکن سیستان و بلوچستان  گفت:همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان که در ساخت و تکمیل مجموعه‌های طرح نهضت ملی مسکن ملی نقش دارند بایستی بستر لازم را برای تسهیل و تسریع در ساخت این واحدها فراهم کنند.

وی با بیان اینکه عملیاتی کردن تعهدات طرح نهضت ملی مسکن باید مهمترین اولویت عمرانی همه فرمانداران سیستان و بلوچستان باشد، تاکید کرد: برنامه ریزی های لازم برای پایش مستمر و دوره ای از اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام و تصمیمات لازم در محل هر طرح متناسب با شرایط آن طرح گرفته می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان مهمترین رسالت مدیران را گره گشایی از کار مردم برشمرد و گفت: با توجه به نیاز شهرهای حوزه سیستان به زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی منطقه شناسایی و برای تعیین تکلیف اجرای طرح معرفی شود.
وی با بیان اینکه هیچ دستگاهی نباید برای جهادی که در توسعه ساخت مسکن شروع شده، کوتاهی کند، تاکید کرد: همه دستگاه‌ها اعم از بانک‌ها و سازمان‌های مرتبط با زیرساخت‌های مسکن در استان باید پای کار باشند و لحظه‌ای درنگ نشود.
کرمی از از پرداخت بیش از ۴۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به حساب سازندگان مسکن در این استان خبر داد و افزود: همراهی و کمک بانکها در پیشبرد این طرح موجب امیدآفرینی و افزایش کیفیت ارائه خدمات به مردم است و با توجه به اهمیت تسهیلات بانک‌ها در مسیر پیشرفت استان، باید برای تضمین وام ها این طرح مهم ملی شرایط مناسب قرار داد.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: ۴۶ هزار و۱۲۳ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مناطق روستایی و شهری این استان در حال ساخت است که ۳۹ هزار و ۴۷۵ واحد در مرحله اتمام فونداسیون، ۲۸ هزار و ۵۶۴ واحد به مرحله اسکلت و سقف، ۲۲ هزار و ۹۵واحد به مرحله سفت کاری و ۱۸ هزار و ۳۳۱ واحد نیز به مرحله نازک کاری رسیده است.

عطاء اله اکبری افزود: پیشرفت ۵۰ درصدی طرح های نهضت ملی مسکن در این استان اشتغال ۴۸ هزار و ۲۷۱ نفر را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه ۲۷۲ هزار و ۷۵۰ نفر از شهروندان سراسر سیستان و بلوچستان برای خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند، افزود: تاکنون از مجموع نام نویسی کنندگان صلاحیت ۴۹ هزار و ۲۴۴ نفر برای انجام فرآیند اداری ساخت خانه در قالب نهضت ملی مسکن تایید شده است.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان افزایش تولید مسکن را از مولفه‌های مهم تحقق شعار سال، یعنی جهش تولید با مشارکت مردم دانست و تصریح کرد: با توجه به آثار مثبت اجتماعی واحدهای ویلایی، تاکنون زمین برای ساخت ۱۹ هزار و ۵۳۵ واحد ویلایی در استان به متقاضیان گرامی واگذار شده است.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار