دانشگاه تبریز دانشگاهی مادر با تاریخی دیرینه

استاندار آذربایجان شرقی در آیین تجلیل از سرآمدان آموزشی دانشگاه تبریز با بیان این که دانشگاه تبریز دارای جایگاه علمی بلندمرتبه‌ای است گفت: این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه مادر از گذشته‌های دور تاکنون همواره محل تولید علم، دستیابی به انواع پیشرفت‌های علمی و محلی برای پرورش و بالندگی دانشجویان ایرانی بوده و هست.

رحمتی گفت : این تاریخچه دیرینه ایجاب می‌کند دانشگاه همچنان در مسیر تعالی و پیشرفت پیش رود و باز هم به قله‌های بلند علمی برسد.

وی افزود: هر چند این پیشرفت‌ها قابل ستایش است، اما آنچه در این میان مهم است تبیین این پیشرفت‌ها در جامعه است چرا که روح امید و باور به توان نیرو‌های داخلی را در جامعه ساری و جاری می‌کند، همان مولفه‌ای که نیاز هر جامعه است و باید باشد چرا که دشمن به نوبه خود حتی از این موضوع سواستفاده کرده و با بزرگ نمایی فرار مغز‌ها و مهاجرت دانشگاهیان که بسیار معدود است، روح ناامیدی و یاس را به ملت ما منتقل می‌کند.

به گفته وی در کنار تعلیم علم و دانش در عرصه‌های مختلف دانشگاه، باید نظام فکری و تعالی فکریِ همسو با امام راحل و شهید بهشتی هم در دانشگاه ترویج شود.

وی یادآور شود: به حق دانشگاه‌های کشور از ابتدای انقلاب تاکنون در دستیابی به دستاورد‌های بی بدیلی که امروز شاهد بهره برداری از آنها هستیم، نقش آفرین بودند و از دستاورد‌های هسته‌ای گرفته تا توانمندی‌های موشکی و نظامی، صنعتی و البته طب هسته‌ای و امروز وعده صادق، که هر کدام در جای خود مایه‌ی بالندگی و افتخار برای ایران اسلامی است.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان گفت: نظام اداری استان نیازمند همفکری و هم اندیشی دانشجویان و دانشگاهیان است و به ارتباط تنگاتنگ با هریک از فعالان و اندیشه ورزان استان نیازمندیم و دست یاری خود را به سوی آنان دراز می‌کنیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس در این مراسم با اشاره به اینکه دانشمندان و جامعه علمی پشتوانه امنیتی کشور است ومجلس‌باتصویب قوانین از جامعه علمی کشور حمایت می‌کند.

متفکر آزاد گفت: جمعیت کشور رو به پیری می‌رود و این مسئله معضلاتی در آینده ایجاد خواهد کرد بنابراین با حکمرانی علم بایداز این مشکل عبور کنیم.

نصرالله زاده رئیس دانشگاه تبریز هم معلمی را امانت بزرگ الهی و مسئول تربیت نسل آتی کشور بیان کرد و گفت: در سایه تلاش‌های استادان این دانشگاه، توانستیم به مراتب و مدارج بالای علمی در عرصه‌های ملی و بین المللی برسیم با این وجود در حال برنامه ریزی برای انجام برخی تحولات آموزشی و در راس آن راه اندازی دانشکده علوم و فناوری‌های نوظهور هستیم که اعبار لازم برای اجرای آن را از محل مولدسازی دانشگاه تامین خواهیم کرد.

در پایان از برخی استادان دانشگاه تبریز به پاس خدماتشان در این دانشگاه تجلیل شد.

برچسب ها: دانشگاه ، دانشجویان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار