آغاز ساخت ۲ باب انبار تخصصی فله در بندرشهید بهشتی

معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ازساخت ۲ باب انبار تخصصی فله باسرمایه گذاری به مبلغ سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بندرشهید بهشتی چابهار خبرداد.

معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: پروژه ساخت ۲ باب انبار تخصصی فله در مجموع به مساحت ۱۸ هزار متر مربع (هر انبار ۹ هزار مترمربع) به مبلغ سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بندرشهید بهشتی چابهار آغاز شد.

هادی مومنی ظهارکرد: زیرساخت‌هایی مانند ساخت انبار از مهمترین فاکتور‌های زنجیره لجستیک بنادر کشور بویژه بندر شهیدبهشتی چابهار است و نقش بسیار ویژه‌ای در افزایش ظرفیت بنادر و تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری دارند که در نهایت سبب افزایش جذابیت بنادر برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی می‌شود.

وی افزود: با توجه به توسعه اسکله و ترمینال‌های بندر شهید بهشتی چابهار در قالب فاز یک توسعه بندر، کمبود فضا‌های انبارش کالا بویژه انبار‌های تخصصی بسیار محسوس بود که با پیگیریی‌های که توسط واحد فنی و مهندسی بندر از طریق سازمان انجام شد، طرح ساخت ۲ باب انبار تخصصی فله آغاز شده است.

معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: نقشه‌های اجرایی سازه این پروژه که شامل ۲ باب انبار ۹ هزار متر مربعی است در فاز مطالعات بگونه‌ای طراحی شده‌اند که این انبار‌ها بصورت تخصصی مورد بهره‌گیری تخلیه و بارگیری کالا فله قرار گیرد تا ضمن افزایش ایمنی و سرعت تخلیه و بارگیری، ضریب فرسایش و تخریب بار‌های فله به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: بندر چابهار به عنوان دروازه ملل که در شاهراه تجارت جهانی شرق - غرب و شمال- جنوب قرار دارد در سال‌های اخیر مورد توجه گسترده سرمایه گذران بخش خصوصی داخلی و خارجی قرار گرفته و برای این منظور ایجاد انبار‌های اختصاصی بر مبنای نوع کالا می‌تواند به افزایش جذابیت این بندر و افزایش رقابت پذیری بین بنادر منطقه و جهان شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار