امام جمعه زاهدان:

بانک‌ها برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند

آیت‌الله مصطفی محامی گفت: مجموعه دستگاه‌های بانکی یک رکن مهم در فعالیت‌های اقتصادی هستند .

 آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار اعضای کمیسیون هماهنگی بانک‌های سیستان و بلوچستان با اشاره به نامگذاری سال۱۴۰۳ تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم گفت: چندین سال است که شعار سال در حوزه اقتصاد انتخاب می‌شود و رهبر معظم انقلاب هر بار از یک زاویه به این موضوع می‌پردازند و عنوان کردند که توجه به شعار سال تنها محدود به یک سال نیست و در طول سال باید مد نظر قرار بگیرد.

️وی افزود: دولت ارائه تسهیلات را در برخی حوزه‌ها مصوب می‌کند، اما زمانی که کار به بانک می‌رسد این تسهیلات پرداخت نمی‌شود که در این صورت مردم بانک را مقصر می‌دانند و لازم است تا مسوولان بانکی برای اعاده حیثیت خود کاری کنند و اقناع عمومی داشته باشند.

️امام جمعه زاهدان ادامه داد: باید مشخص شود که جهت گیری کلی بانک‌ها درآمدزایی است یا حل مشکل مردم؟ هر چند که بانک باید پول و سرمایه داشته باشد تا بتواند مشکلی از مردم را حل کند، اما اگر تنها به فکر منافع خود باشد یک آسیب است و باید جهت گیری خود را مشخص کند.
وی بیان کرد: دولت‌های مختلف در حوزه فعالیت‌های اقتصادی آمار‌های زیبایی ارائه، اما کمتر آن را در زندگی مردم مشاهده می‌کنیم.
آیت‌الله محامی با اشاره به معضلات پیش روی متقاضیان دریافت تسهیلات گفت: جمع زیادی از مردم از سختی و طولانی بودن فرآیند دریافت وام اشتغال و وام ازدواج گلایه دارند و لازم است تا بانک‌ها در این جهت تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

️وی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر در حوزه وام‌های اشتغالزایی این است که بانک‌ها باید نظارت لازم را صورت دهند و این گونه نباشد که تسهیلات ارائه شده جهت ایجاد اشتغال در حوزه‌های دیگر مصرف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.