سناتور «برنی سندرز»:

سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار فلسطینیان یهودی‌ستیزی نیست بلکه تبیین حقیقت است

سناتور دموکرات یهودی الاصل آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت که متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نبوده بلکه تبیین حقیقت است.

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی ایالت ورمونت امروز یکشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد که کابینه راست‌گرا، افراطی و نژادپرست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، فاجعه انسانی را در غزه ایجاد کرده است.

این سناتور آمریکایی در ادامه تصریح کرد: متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی یهودی‌ستیزی نیست، بلکه روشن کردن یک حقیقت است.

وی در ادامه افزود: ما باید به هر شکلی با یهودی‌ستیزی مخالفت کنیم. کاری که کابینه راست‌گرا، افراطی و نژادپرست نتانیاهو انجام می‌دهد، در تاریخ معاصر جنگ‌ها بی‌سابقه است. آنها (اشغالگران صهیونیست) در ۶.۵ ماه گذشته کشته ۳۳ هزار فلسطینی را کشته و ۷۷ هزار تَن را زخمی کرده اند؛ یک سوم از این تعداد را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. اسرائیل بیش از ۶۰ درصد از اماکن مسکونی آنها را ویران کرده است.

«برنی سندرز» تأکید کرد: آنها (صهیونیست‌های اشغالگر) سیستم بهداشت و درمان در غزه را ویران کرده اند؛ زیرساخت‌ها را از بین برده اند. برق نیست. آب بسیار کمی وجود دارد.

سناتور آمریکایی ایالت ورمونت در ادامه افزود: در حال حاضر احتمال وقوع گرسنگی و قحطی گسترده در غزه وجوددارد. وقتی شما این اتهامات را مطرح می‌کنید، این یهودستیزی نیست؛ بلکه واقعیت دارد. یهودی ستیزی، اسلام هراسی و سایر اشکال تعصب را به هر شکلی محکوم کنیم. ما باید به فاجعه انسانی بی سابقه‌ای که در حال حاضر در غزه رخ می‌دهد توجه کنیم. آنها دارند غزه را به طور کامل ویران می‌کنند.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
و این در حالی است که کمیسر عالی حقوق بشر، از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های آمریکا و متحدانش بوده است.
۰۰:۲۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
و این در حالی است که کمیسر عالی حقوق بشر، از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های آمریکا و متحدانش بوده است.
کسی که صدای حامیان فلسطین را خاموش کند، حیوان و هیولایی درنده است همراهی اعضای هیئت علمی دانشگاه کلمبیا یکی از معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا با دانشجویان معترض علیه دولت آمریکا که در قتل عام مردم مظلوم غزه با رژیم غاصب صهیونیستی همکاری می‌کند نشانه بلوغ فکری افکار عمومی نخبگان و انزجار جهانی از غرب حامی اسرائیل کودک‌کش است. در گذشته چنین حرکت‌هایی از محالات بود. چه کسی فکرش را می‌کرد که روزی از مرکز استکبار جهانی فریاد شعار علیه سردمداران کفر و ظلم و مرگ بر اسرائیل بلند شود. آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است. ستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، از یکسو نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی ارتکابی صهیونیست‌ها است و از سوی دیگر، حاکی از عدم صلاحیت آمریکا در ورود به عرصه حقوق بشر است. اقدامات اسرائیل جنایتکار به همراه ارتش آمریکا جنایتکار 100 درصد فقط در غزه قطعا نسل‌کشی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سه نظامی صهیونیست در جنوب غزه کشته و ۱۱ نفر دیگر زخمی شدند
Iran (Islamic Republic of)
اسرائیل و حامیانش مرتکب جنایات جنگی در غزه شده اند.
۲۲:۱۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
اسرائیل و حامیانش مرتکب جنایات جنگی در غزه شده اند.
Iran (Islamic Republic of)
اقدامات دولت آمریکا جمایتکار به همراه اسرائیل جنایتکار در غزه قطعا نسل‌کشی است
۲۲:۰۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
اقدامات دولت آمریکا جمایتکار به همراه اسرائیل جنایتکار در غزه قطعا نسل‌کشی است
آخرین اخبار