نگرانی اوکراین پس از انتصاب بلوسف به عنوان وزیر دفاع روسیه

در پی انتصاب وزیر دفاع جدید روسیه، اوکراین به دلیل شناختی که از او دارد، از این انتصاب ابراز نگرانی کرده است.

الکسی کوچرنکو، نماینده پارلمان اوکراین، انتصاب آندری بلوسف به عنوان وزیر دفاع روسیه را یک رویداد غم انگیز برای اوکراین دانست.

براساس گزارش آر تی، این اظهار نظر پس از پستی توسط الکسی کخ، اقتصاددان اوکراینی منتشر شد که انتصاب بلواسف را  خبر بد  برای کی‌یف توصیف کرد و گفت که همه چیز به سمت افزایش تولید نظامی-صنعتی روسیه در حال حرکت است. کوچرنکو نوشت: الکسی کخ، از شما برای تحلیل عمیقتان سپاسگزارم. 

دیروز یکشنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به شورای فدرال این کشوز پیشنهاد داد که آندری بلوسف به عنوان وزیر دفاع منصوب و جانشین سرگئی شویگو شود. شویگو نیز به عنوان دبیر شورای امنیت روسیه منصوب شد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که شویگو همچنین به عنوان معاون رئیس جمهور روسیه در کمیته صنعتی نظامی که با تامین نیاز‌های ارتش و صادرات تسلیحات و تجهیزات جنگی روسیه مرتبط است، خدمت خواهد کرد.

پسکوف همچنین تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای انتصاب یک مقام غیرنظامی (آندری بلوسف) به سمت ریاست وزارت دفاع را با لزوم ارائه نوآوری ها توضیح داد. او بر لزوم ادغام اقتصاد بلوک امنیتی به طور کلی و وزارت دفاع به طور خاص در اقتصاد کشور تاکید کرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار