توجه به تغذیه سالم؛

اجرای همایش مردمی نان کامل

در همایش مردمی نان کامل در استان مرکزی بر تداوم نهضت ملی نان کامل تاکید شد.

نظری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در همایش مردمی نان کامل گفت: این نهضت باید ادامه دار باشد و نسبت به تغذیه سالم و صحیح در جامعه به این موضوع مهم توجه بیشتری شود.

امانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: برگزاری این همایش‌ها برای ترویج نان کامل اهمیت بالایی دارد و بسیاری از بیماری‌ها در سطح جامعه با مصرف مداوم نان کامل برطرف می‌شود. باید اقدامات لازم را انجام دهیم که ترویج استفاده از این نان یکی از این اقدامات است‌.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی نیز در این همایش گفت: استان مرکزی ارائه دهنده این طرح در کشور است و با توجه به اقدامات صورت گرفته ۱۰۰ واحد نانوایی در استان مرکزی در حال پخت و عرضه نان کامل هستند.

ملکی افزود: هدفگذاری بر این است که بتوان در آینده نزدیک در تمام محلات روستایی و شهری عرضه نان کامل را داشت که در این راستا پیش بینی شده ۲۵۰ واحد نانوایی ایجاد شود.

او سرانه مصرف در کشور را ۱۱۷ کیلوگرم در سال عنوان کرد و گفت: مصرف استان مرکزی نیز تقریبا مناسب با متناسب کشوری است، اما نان کامل کمتر از یک قرص نان استفاده می‌شود و امیدواریم این عدد را به ۲ نان در مصرف روزانه خانواده برسانیم. 

برچسب ها: نان ، کامل ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.