رخ نمایی یک رأس گوزن قرمز در ارتفاعات رودبار + فیلم

تصاویر یک رأس گوزن قرمز ایرانی (مرال) در مقابل دوربین تله‌ای حافظان طبیعت در ارتفاعات جنگلی شهرستان رودبار ثبت شد.

حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: تصاویری زیبا و ارزشمند از یک رأس گوزن قرمز نر در ارتفاعات جنگلی شهرستان رودبار توسط یک کارگروه از تشکل‌های مردمی حافظان هیرکانی (حسین آقایی و مهرداد بخشی پور) با همراهی یکی از محیط بانان حفاظت محیط زیست استان به ثبت رسید.

او افزود: جنگل‌های هیرکانی گیلان از عرصه‌های طبیعی و بی نظیری است که هنوز می‌توان غرش پلنگ ایرانی و بانگ گوزن قرمز (مرال) را در آن شنید. 

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، آموزش جوامع محلی، برخورد قاطع با شکارچیان غیرمجاز و تعامل با جوامع بومی و محلی و تلاش شبانه روزی محیط بانان سبب شده تا امنیت در زیستگاه برای این گونه‌های حیات وحش تأمین شود و مشاهده و تصویربرداری از گونه‌های ارزشمند هم نشان از این امنیت دارد.

رخ نمایی یک رأس گوزن قرمز در ارتفاعات رودبار + فیلم

عشوری تصریح کرد: مرال به طور معمول در دوران حیات خود یک بار زاد و ولد می‌کند و امن بودن محیط زندگی این حیوان برای ادامه بقای آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

رخ نمایی یک رأس گوزن قرمز در ارتفاعات رودبار + فیلم

مرال یا گوزن قرمز که به آن «گاو وحشی» و «گاو کوهی» نیز گفته می‌شود، یکی از نماد‌های تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی و از گونه‌های حمایت شده و شکار ممنوع در زیستگاه‌های استان گیلان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.