احیای ۳ واحد اقتصادی ورشکسته با حمایت دادگستری گیلان

معاون قضایی دادگستری گیلان گفت: واحد‌های تولیدی ۳ تاجر ورشکسته در این استان احیا و در مجموع ۶۷۳ نفر در آنها مشغول به کار شده اند.

ایمان غریب نواز، معاون قضایی رئیس کل دادگستری گیلان و رئیس اداره تصفیه امور ورشکستگی در این استان گفت: ورشکستگی نشان دهنده رویداد بحران برای یک تاجر و بازرگان است، در همین راستا قانون، مدیریت این بحران اقتصادی را برعهده دادگستری گذاشته تا با تأسیس اداره تصفیه امور ورشکستگی به حل این بحران بپردازد.

او هدف اصلی مدیریت بحران ورشکستگی را حفظ حقوق بستانکاران و کمک به احیای وضعیت ورشکستگان دانست و افزود: اداره امور ورشکستگی در گیلان از اسفند ۱۳۹۹ تأسیس شده و از آن پس کلیه پرونده‌های ورشکستگی استان به این اداره ارجاع شده است.

به گفته رئیس اداره تصفیه امور ورشکستگی در گیلان، از فروردین ۱۴۰۰ تاکنون ۴۴ فقره پرونده ورشکستگی به این اداره ارجاع شده که تعداد ۳۰ فقره از این پرونده‌ها به شرکت‌های تجاری و مابقی به اشخاص حقیقی تعلق داشته است.

غریب نواز تصریح کرد: ۲۲ فقره از این پرونده‌ها مختومه شده و ۲۲ فقره باقی مانده است.

او همچنین گفت: تعداد پرونده‌های مانده شامل ۷ فقره تاجر حقیقی، ۸ شرکت تولیدی و ۷ شرکت خدماتی است و تعدادی از این شرکت ها، شرکت‌های عظیمی هستند که پرونده آنها همچنان در جریان رسیدگی است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه بستانکاران این ورشکسته‌ها ۱۴۸۷ فقره پرونده در اداره ورشکستگی تشکیل داده اند، افزود: ۱۳۳۹ فقره از این پرونده‌ها رسیدگی و مختومه شده و ۱۴۸ فقره باقی مانده است.

به گفته غریب نواز، از حیث پراکندگی پرونده‌های ورشکستگی در استان ۱۵ فقره مربوط به شهرستان رشت، ۱۰ فقره آستارا، ۳ فقره شهرستان انزلی و بقیه مربوط به سایر شهرستان‌ها است.

او تصریح کرد: اداره تصفیه امور ورشکستگی، تکلیف ذاتی دارد که با نظارت خود، دارایی و عملیات بازرگانی ورشکستگان را بازیابی، احیا و در صورت امکان تحت نظارت خود اداره کند.

رئیس اداره تصفیه امور ورشکستگی در گیلان همچنین گفت: تاکنون واحد‌های تولیدی متعلق به ۳ تاجر ورشکسته احیا و در مجموع ۶۷۳ نفر در آنها مشغول به کار شده اند.

غریب نواز افزود: در راستای راه اندازی، احیا و حفظ اموال و دارایی‌های ورشکستگان تاکنون ۲۸ قرارداد منعقد شده که مهمترین آنها قرارداد تهیه و نصب تصفیه خانه کشتارگاه مرغ کیسم بوده است.

به گفته او، این کشتارگاه با توجه به اینکه به دلیل مشکلات زیست محیطی در معرض تعطیلی قرار داشت، همزمان با اجرای اصول ورشکستگی با تهیه و نصب پکیج تصفیه فاضلاب احیا و از تعطیل شدن آن جلوگیری شد.

 معاون قضایی دادگستری گیلان تصریح کرد: این کارخانه اکنون با ۴۵۰ کارگر مشغول به کار بوده و مراحل پرداخت بدهی‌های بستانکاران و کارگران آن در حال انجام است.

غریب نواز افزود: در راستای دفاع از حقوق ورشکستگان نیز ۶۸ فقره پرونده اقامه یا دفاع از دعوا تشکیل شده است که ۴۸ فقره مختومه شده و ۲۰ فقره در جریان رسیدگی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.