مهلت هفت روزه به کارفرمایان برای معرفی اتباع غیرمجاز

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه از مهلت هفت روزه به کارفرمایان استان برای معرفی اتباع غیرمجازی که بکارگیری کرده اند، خبر داد.

حمزه سلیمانی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه با اشاره به ممنوعیت ورود اتباع غیرمجاز (افغانی) به استان، گفت : باتوجه به اینکه بیشتر این اتباع در مزارع، مرغداری‌ها، گاوداری‌ها، گلخانه‌ها و باغات استان مشغول به کار شده اند، در تلاشیم تا اطلاع رسانی‌هایی مبنی بر ممنوعیت بکارگیری آنها به کارفرمایان داشته باشیم. 

وی افزود: به این منظور نشست‌هایی را با بخشداران، دهیاران و شورا‌های روستا‌هایی که حضور اتباع غیرمجاز در آنجا بیشتر مشاهده شده در دستور کار قرار داده ایم و تاکنون هم نشست‌هایی در سراب نیلوفر و ماهیدشت برگزار شده و در منطقه کوزران هم این نشست‌ها برگزار می‌شود. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه اضافه کرد: از بخشداری‌ها خواسته ایم تا در فراخوانی به تمام کشاورزان، باغداران و دامداران و واحد‌های تولیدی روستا‌های منطقه خود اعلام کنند که ظرف مدت هفت روز باید کارگران اتباع غیرمجاز خود را به صورت داوطلبانه به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان و یا پلیس امنیت عمومی انتظامی معرفی کنند. 

وی تاکید کرد: اگر کارفرمایان به صورت داوطلبانه اقدام به معرفی اتباع غیرمجاز بکارگیری شده نکنند تا مقدمات بازگشتشان به کشورشان فراهم شود، به دستگاه‌های قضایی معرفی شده و با آنها برخورد قاطع قانونی صورت می‌گیرد. 

سلیمانی خاطرنشان کرد: با اشراف کامل کارگروه کنترل و رصد اتباع غیرمجاز در استان که از تمام دستگاه‌های انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی، قضایی و جهاد کشاورزی نمایندگانی در آن حضور دارند، کارگران شاغل غیرمجاز در سطح روستا‌ها و شهر‌های اطراف کرمانشاه شناسایی و از استان طرد خواهند شد. 

وی ادامه داد: از اهالی مناطق سراب نیلوفر، کوزران، سرفیروزآباد و سراب نیلوفر هم خواسته ایم در صورت مشاهده بکارگیری اتباع غیرمجاز در مزارع، واحد‌های تولیدی و ساخت وساز‌ها منطقه خود به شماره ۰۸۳۳۸۴۵۰۲۳۶اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی و یا شماره ۱۱۰ پلیس گزارش کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار