استاندار خراسان رضوی گفت: ۸۹۰ واحد از میان پنج هزار واحد صنعتی استان راکد بوده‌اند که ۳۰۰ واحد از این تعداد تاکنون احیاء شده اند و به چرخه تولید بازگشته اند و ۳۵‌ واحد هم در حال احیاء هستند.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی با اشاره به برخی از شاخص‌های اقتصادی تأثیرگذار از جمله نرخ اشتغال گفت: در سال ۱۴۰۲ نرخ بیکاری استان کاهش یافت و در مقابل نرخ مشارکت اقتصادی افزایش داشت.

او افزود: استان خراسان رضوی در نرخ بیکاری پایین‌تر از میانگین نرخ بیکاری کشوری و در نرخ مشارکت اقتصادی بالاتر از میانگین نرخ کشوری بوده که حاکی از جریان رو به رشد اقتصاد استان خراسان رضوی است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های مرکز آمار از ۲ سال گذشته ۲۰۰ هزار اشتغال خالص و بیش از این آمار، اشتغال‌های خرد و خانگی مبتنی بر تسهیلات ایجاد شده است.

نظری بیان کرد: در این مدت نزدیک به ۴۵۰ هزار میلیارد تومان منابع بانکی وارد جریان اقتصادی خراسان رضوی شده است.

او تصریح کرد: در موضوع زیرساخت‌ها موضوعی مثل آب برای ما موضوع جدی است. در موضوع آب باید نقطه اوج مصرف را در نظر بگیریم که پروژه‌های مهمی برای رفع بحران‌ها تعریف شده است.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: در حوزه گازرسانی برنامه‌ریزی این است که تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار خراسان رضوی تا پایان سال ۱۴۰۳ از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

نظری اظهار کرد: منابع مالی دولت محدود است در همین راستا پنج بسته مولدسازی به ارزش ۲۳۰ هزار میلیارد ریال در حوزه‌هایی از جمله بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و ورزش برنامه‌ریزی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.