نماینده ولی فقیه در گیلان در نشست شورای زکات استان بر لزوم ترویج این سنت حسنه اسلامی در جامعه تأکید کرد.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در نشست شورای زکات استان با تأکید بر لزوم ترویج این سنت حسنه اسلامی در جامعه گفت: بخشی از جامعه نیازمند حمایت‌های مالی و معیشتی هستند که پاسخگویی بهنگام و بهینه به این اولویت، مستلزم ترویج فرهنگ زکات است.

او با بیان اینکه تحقق این اولویت مهم، نیازمند آگاهی بخشی و جذب حمایت‌های مردمی است، افزود: تغییر رویکرد عمومی در راستای تقویت فرهنگ زکات با وحدت رویه بین مجموع دست اندرکاران و برنامه ریزان محقق می‌شود و پاکدستی و اعتمادبخشی در روند جمع آوری زکات نقش اساسی دارد.

امام جمعه رشت همچنین بر لزوم کارکرد‌های رسانه‌ای در حوزه ترویج فرهنگ زکات تأکید و تصریح کرد: ایستگاه‌های جمع آوری زکات در مناطق مختلف شهری و روستایی باید نمادی از ترویج ارزش‌ها و تبلور معیار‌های ناب اسلامی و انسانی در حوزه عفاف و حجاب و نوعدوستی باشند.

حجت الاسلام آزمایش، مدیر اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان نیز در این نشست از روند فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مرتبط با جمع آوری زکات در یک سال گذشته گزارش داد و گفت: در سال گذشته ۷۴ میلیارد و ۸۰ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۴۸۵ تومان زکات از سراسر استان جمع آوری شد که این رقم در مقایسه با سال ۱۴۰۱، ۵۹ درصد افزایش داشت.

نشست شورای زکات استان گیلان

او افزود: از مجموع ۲ هزار و ۴۲۴ روستای گیلان، هزار و ۸۵۰ روستا دارای شورای زکات هستند و در سال گذشته روستاییان در هزار و ۸۴۳ روستا زکات پرداخت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
زکات بدیم بشه زمین چهار هزار متری بعد با جعل امضا بشه به اسم یه نفر