رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر زنجان:

عملیات اجرایی بزرگترین پروژه شهری زنجان شتاب گرفته است

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر زنجان گفت: عملیات اجرایی بزرگترین پروژه شهری زنجان موسوم به «محور شهیدان کریمی» طبق بازدیدها شتاب گرفته است و میزان پیشرفت آن نیز با دقت رصد می‌شود.

سعید نجفی با اشاره به بازدید مدیران شهری و مسوولان مربوط از چگونگی اجرای پروژه محور شهیدان کریمی، گفت: در زمان حاضر عملیات اجرایی بزرگترین پروژه شهری زنجان با وجود موانعی همچنان در حال اجراست.

وی اضافه کرد: در همکاری دستگاه های خدمات رسات برای برچیدن تاسیسات مربوط در مسیر طرح با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم هرچه سریعتر رفع شود.

این عضو شورای شهر زنجان ادامه داد: موضوع مهم در پیشبرد این پروژه، همکاری تنگاتنگ دستگاه های خدمات رسان به ویژه مخابرات و شرکت آب و فاضلاب زنجان است.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه هیات دولت در اجرای پروژه های عمرانی باید تاسیسات مربوط به صورت رایگان توسط دستگاه های متولی انجام شود، اظهار داشت: تلاش می شود این مهم به ویژه با شرکت مخابرات در قالب تهاتر انجام شود.

نجفی افزود: هم اکنون بیش از ۲۰ شمع در میدان مدیریت و کوی ثمین کار گذاشته شده و پل جهتی نیز در حال ستون گذاری است.

وی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی ها حداکثر تا ۲ ماهه آینده ستون ها آماده می شود و قطعات پیش ساخته عرشه پل هم در دست تولید و ساخت قرار دارد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر زنجان ادامه داد: هم اکنون این پروژه ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به بروز تاخیر در انجام عملیات اجرایی تلاش می شود شتاب بیشتری به خود بگیرد.

وی اظهار داشت: برای پیشبرد بهتر مقرر شده وضعیت پروژه به صورت روزانه و هفتگی توسط کارفرما و ناظر بررسی و هر ۲ هفته یکبار گزارش شود.

این عضو شورای شهر زنجان خاطر نشان کرد: در صورت موافقت کمیته فنی استانداری زنجان، پل روز گذر کوی فرهنگ نیز با توجه به مستهلک بودن و مشکلات عدیده دیگر نوسازی خواهد شد.

طرح راهسازی شهری در زنجان موسوم به محور شهیدان کریمی، بزرگترین پروژه ترافیکی تاریخ شهر زنجان است که در مسیر میدان سپاه تا آرامستان شهر زنجان با برآورد اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریالی به منظور حل معضلات ترافیکی اجرا شد.

طبق طرح ارائه شده محور شهیدان کریمی دارای چهار تقاطع در مسیر خواهد بود و کل پروژه نیز طوری ساخته خواهد شد که عارضه سطحی نداشته باشد.

این پروژه شهری امسال همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر با محوریت قرارگاه خاتم الانبیا در غرب شهر زنجان کلنگ زنی شد ولی به دلیل برخی موانع و مشکلات از برنامه زمانبندی طرح، ‌عقب ماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.