معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس، با اشاره به راهبرد این استان برای توسعه گردشگری و زیارت گفت: رشد اقتصاد گردشگری علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی منجر به تقویت اقتصاد محلی نیز خواهد شد.

محمد فرخ زاده در ستاد خدمات سفر این استان، حضور میهمانان و مسافران نوروزی در فارس و بازدید آنها از اماکن تاریخی، مذهبی و جاذبه‌های گردشگری این استان را بی نظیر دانست و افزود: این حضور و استقبال بیانگر علاقه مردم به حفظ هویت اصیل ایرانی اسلامی است.

او ادامه داد: بنابر این در حوزه گردشگری به هر میزان که بتوان باید سرمایه‌گذاری کرد تا هم موجب ارتقاء فرهنگ جامعه شود و هم به شکوفایی اقتصاد محلی کمک کند.

فرخ‌زاده، در خصوص برگزاری رویداد‌های جانبی برای جذب بیشتر گردشگر و افزایش مدت زمان اقامت آنها در فارس هم گفت: در همین راستا شاهد بودیم که بازارچه‌های صنایع دستی که در کنار اماکن پرمخاطب گردشگری ایجاد شد با فروش ۲۵ میلیارد ریالی صنایع دستی توانست نقش موثری در تقویت اقتصاد هنرمندان فارس ایفا کند.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس، توسعه بوم گردی ها، مجتمع‌های گردشگری و مراکز خدمات رفاهی بین راهی را از دیگر عوامل اشتغال زا در صنعت گردشگری برشمرد و افزود: هر ساله با توجه به افزایش سفر‌ها نیاز استان به ایجاد این مراکز بیشتر می‌شود و قطعا به واسطه رونق این اماکن می‌توان شاهد تقویت اقتصاد محلی نیز بود.

فرخ‌زاده، گردشگری دینی و زیارتی را از دیگر عوامل توسعه اقتصادی فارس دانست و ادامه داد: این استان به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) با دارا بودن بیشترین تعداد امام زادگان واجب التکریم در ایران همواره پذیرای علاقمندان به اهل بیت (ع) بوده که خدمت رسانی به این حجم زائر و برآورده کردن نیاز‌های آنها در زمینه مختلف هر ساله به ویژه در ایام پیک سفر از جمله نوروز موجب شور و نشاط و تکاپوی مردم استان و بهبود وضعیت اقتصادی منطقه می‌شود.

او اظهار کرد: لذا تقویت این عوامل و سایر عوامل مرتبط با صنعت گردشگری که می‌تواند اقتصاد محلی را تقویت کند مانند توسعه خدمات حمل و نقل، راهبرد اقتصادی فرهنگی استان است چرا که در مقایسه با توسعه سایر صنایع، مسیری کم هزینه‌تر و در عین حال زود بازده‌تر است که نیاز به حمایت بیشتری دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.