تانک روس از حضور در المپیک محروم شد

عبدالرشید سعداله یف که تا سال قبل قهرمان بلامنازع وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد جهان بود، در المپیک پاریس حضور نخواهد داشت.

 عبدالرشید سعداله یف ملقب به تانک روس که ۷ مدال طلای جهان و المپیک را در کارنامه خود دارد، بعد از یک سال غیبت در مسابقات جهانی به دلیل تعلیق روسیه، سال گذشته با مصدومیت در کشتی با مجتبی گلیج مواجه شد و نتوانست سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را برای خود قطعی کند.

او که بعد از عمل جراحی خودش را برای شرکت در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی اروپا در کشور آذربایجان آماده می‌کرد و حتی عکس او روی پوستر این مسابقات قرار داشت، در فاصله یک روز مانده تا شروع رقابت‌ها با خبر شوکه کننده‌ای مواجه شد. 

اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد عبدالرشید سعدالله‌یف پس از آنکه نتوانست معیارهای لازم تعیین شده توسط کمیته بین المللی المپیک برای ورزشکاران بی طرف در تجاوز نظامی روسیه به اوکراین را برآورده کند، از مسابقات کشتی آزاد کسب سهمیه المپیک در قاره اروپا کنار گذاشته شد.

هیات ویژه ای در اتحادیه جهانی کشتی به طور مستمر بر صلاحیت کشتی گیران بر اساس معیارهای تعریف شده توسط IOC نظارت می کند.

هر ورزشکار برای حضور برای هر تورنمنت، یک فرآیند بررسی دقیق توسط UWW را طی می کند و بر اساس معیارهای تعیین شده توسط IOC که بررسی کامل سوابق و رسانه های اجتماعی افراد از روسیه و بلاروس را کنترل می کند، مورد بررسی قرار می گیرد. تصمیمات مربوط به واجد شرایط بودن توسط یک هیات و با تکیه بر گزارش های بررسی جامع ارائه شده توسط یک ارائه دهنده خدمات اطلاعاتی مستقل و خصوصی اتخاذ می شود.

کشتی گیرانی که واجد شرایط تشخیص داده شوند به عنوان ورزشکاران بی طرف بدون پرچم کشورشان رقابت خواهند کرد، همچنین در صورت کسب مدال به این ورزشکاران، سرود ملی روسیه و بلاروس پخش نخواهد شد.

با تصمیم مسئولان فدراسیون کشتی روسیه، علیخان جبرییل‌اف بلافصله جایگزین سعدالله‌یف در این رقابت‌ها شد. بدین ترتیب رقابت‌های وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۴ پاریس بدون حضور عبدالرشید سعداله یف برگزار خواهد شد، اتفاقی که یک شوک بزرگ برای کشتی جهان به حساب می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار