چندین سازمان و نهاد در سرزمین‌های اشغالی فراخوان برگزاری تظاهرات گسترده علیه دولت نتانیاهو صادر کردند.

بیت المقدس، مقدس‌ترین مکان برای مسلمانان، مسیحیان، و یهودیان در فلسطین محسوب می‌شود. گرچه اردن متولی اماکن مقدس این شهر است، اما صهیونیست‌ها با حمایت آمریکا پایتخت خود را اورشلیم، نام عبری بیت المقدس دانسته و شهرک‌های متعددی را در این منطقه بنا کرده اند. جنگ غزه بهانه‌ای شده است که صهیونیست‌ها معترض در این شهر اعتراض خود را به دولت نتانیاهو نشان دهند. 

به گزارش الجزیره، گروه‌های مختلف صهیونیست امروز (شنبه) فراخوان گسترده‌ای را به منظور برگزاری تجمع اعتراض آمیز بزرگ علیه سیاست‌های نتانیاهو و جنگ غزه اعلام داشتند. 

جمعیت "همین حالا صلح"، یکی از سازمان‌های مردم نهاد و حقوق بشری در سرزمین‌های اشغالی در این باره اعلام کرد: ما هم در کنار چندین سازمان، نهاد، شخصیت‌های حقوقی و حقیقی، و سیاستمداران به فراخوان بزرگ تظاهرات امشب در اورشلیم می‌پیوندیم. 

این جمعیت می‌افزاید: ما در این تظاهرات خواستار توافق با حماس برای تبادل اسرا هستیم. این تظاهرات اعتراضی برای اسرای ما، برای برگزاری انتخابات جدید، برای پایان بخشیدن به جنگ غزه، و در نهایت یافتن یک راهکار سیاسی انجام می‌شود. این تظاهرات برای آینده است. 

قرار است تظاهرات گسترده امشب که برآورد می‌شود ده‌ها هزار نفر در آن شرکت کنند، معترضان در بیرون ساختمان پارلمان رژیم صهیونیستی موسوم به کنست در بیت المقدس تجمع کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار