رهبر کاتولیک‌های جهان بار دیگر خواستار استقرار فوری آتش بس در غزه شد.

تلفات سنگین غیرنظامیان در جنگ غزه که اکنون به ۳۳ هزار تن نزدیک شده، باعث واکنش‌های بین المللی و درخواست‌ها برای پایان این منازعه شده است. از مقامات سیاسی تا هنرمندان و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی با همه اختلافاتی که دارند، جملگی بر پایان کشتار فلسطینیان متحد القول شده اند. 

به گزارش الجزیره، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان امروز (یکشنبه) به مناسبت عید پاک مسیحیان، طی سخنرانی خود بار دیگر خواستار استقرار آتش بس فوری در غزه و آزادی اسرای صهیونیست در بند حماس شد. 

پاپ که در میدان سنت پیتر واتیکان برای پیروان مسیح سخن می‌گفت، خاطر نشان کرد: من بار دیگر استدعا دارم اطمینان از دسترسی به کمک‌های بشردوستانه به غزه میسر شود. من بار دیگر خواستار آزادی اسرایی هستم که طی عملیات هفتم اکتبر به اسارت در آمدند. غزه اکنون نیازمند استقرار فوری آتش بس است. 

وی افزود: خدا می‌داند چه میزان رنج در چشمان کودکان فلسطینی وجود دارد. کودکان در این منطقه جنگ زده خندیدن را فراموش کرده اند. آنها با چشمان خود از ما درخواست می‌کنند چرا؟ به کدامین گناه باید شاهد این میزان کشتار باشیم؟ چرا باید شاهد این میزان ویرانی هستیم؟ 

رهبر کاتولیک‌های جهان در پایان با تقبیح جنگ و خونریزی و تاکید بر پایان یافتن جنگ‌های فعلی در جهان، خاطر نشان ساخت: جنگ همیشه اقدامی پوچ و شکست خورده بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار