افزایش قابل توجه وسعت دریاچه ارومیه

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت: در حال حاضر این دریاچه یک هزار و ۲۲۵ کیلومتر وسعت دارد.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در حاشیه جشنواره بادبادک‌ها در ساحل دریاچه ارومیه با اشاره به حضور پرشور مردم در این جشنواره گفت: ارتقای مشارکت مردم برای بهبود وضعیت این پهنه آبی از برنامه‌های مهم ستاد احیا به شمار می‌رود.

محمدصادق معتمدیان افزود: امروز با همراهی نهاد‌های مختلف زمینه حضور خانواده‌ها و فرزندان در ساحل دریاچه ارومیه را داشتیم که در قالب جشنواره بادبادک‌ها برگزار شد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به فعال شدن کمیته فرهنگی اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه اضافه کرد: همین جشنواره‌ها می‌تواند در ایجاد مشارکت مردم برای احیای دریاچه ارومیه بسیار مثمرثمر باشد.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه به رویکرد این کارگروه برای اجرای طرح‌های نرم افزاری پرداخت و اظهار کرد: درصدد هستیم تا در بحث تغییر الگوی کشت و بهره گیری از سیستم‌های آبیاری نوین اقدامات قابل توجهی با همراهی مردم و بهره برداران داشته باشیم که در آن صورت، سرعت و شتاب بیشتری در بحث احیای دریاچه ارومیه را شاهد خواهیم بود.

معتمدیان به بارندگی‌های خوب زمستانی و فرانرمال در منطقه نیز اشاره کرد و ادامه داد: با برنامه ریزی‌هایی که انجام دادیم امسال از آذرماه رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه را آغاز کردیم و امیدواریم از سوی سد‌های مربوط به آذربایجان شرقی نیز موضوع رهاسازی به زودی آغاز شود.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با اشاره به افزایش قابل توجه وسعت دریاچه ارومیه نسبت به ماه‌های گذشته گفت: در حال حاضر این دریاچه یک هزار و ۲۲۵ کیلومتر وسعت دارد و حجم آب آن نیز به یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون مترمکعب می‌رسد و تراز دریاچه ارومیه نیز طبق آخرین آمار به یک هزار و ۲۷۰ متر و ۳۲ سانتی متر رسیده است.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: وضعیت دریاچه رو به بهبود است و امیدواریم با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و علاوه بر آن، بارش‌های پیش بینی شده، وضعیت این پهنه آبی را روز به روز بهتر ببینیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.