افزایش مشارکت مردمی در اداره کشور جزو برنامه‌های دولت است

راهبر شمال‌غرب کشور در امر مردمی‌سازی دولت گفت: افزایش مشارکت‌های مردمی در اداره کشور، جزو برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم و مورد تأکید رئیس‌جمهور است.

هادی سقاحسینی در اولین نشست رشد و توانمندسازی دستیاران فرمانداران شمال‌غرب کشور در امر مردمی‌سازی دولت و کارگاه‌های آموزشی ۲ روزه برای ۶۰ دستیار فرماندار از استان‌های اردبیل، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان و قزوین به‌میزبانی استان اردبیل برگزار شد اظهار کرد: یکی از اولین سیاست‌های مهم و افتخارات انقلاب اسلامی، مردمی‌سازی کشور بود که در مقاطعی پس از انقلاب، این سیاست مهم و راهبردی گذشته کم‌رنگ شده است.

او افزود: با توجه به اشاره مردمی‌سازی در قانون اساسی کشور و تأکیدات مقام معظم رهبری، دولت سیزدهم در آغار کار خود موضوع مردمی‌سازی را به‌صورت ویژه در دستور کار قرار داد که در این راستا نشست‌ها و برنامه ریزی‌های کلان در سطح ملی انجام شده است.

راهبر شمال‌غرب کشور در امر مردمی‌سازی دولت تصریح کرد: اصلی‌ترین هدف مردمی‌سازی، کاهش مشارکت و ورود دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی به امور مختلف در حوزه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و... با محوریت افزایش مشارکت مردم در این حوزه‌ها بوده و تنها نقش دستگاه‌های دولتی تسهیل‌گری و مانع‌زدایی است.

سقاحسینی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی در سطح کشور باید در جریان مردمی‌سازی امور منطقه خود همکاری و اقدامات لازم را به‌صورت جدی در دستور کار قرار دهند و رئیس‌جمهور محترم هم بر این موضوع تأکید و حساسیت ویژه دارد.

او با اشاره به اولین نشست رشد و توانمندسازی دستیاران فرمانداران شمال‌غرب کشور در امر مردمی‌سازی دولت و کارگاه‌های آموزشی ۲ روزه به‌میزبانی استان اردبیل، بیان کرد: یکی از سیاست‌های مردمی‌سازی، تعامل استان‌های همجوار با یکدیگر است که قطعا ثمرات مثبت و سازنده‌ای را در پی خواهد داشت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.