مدیرکل استاندارد استان یزد یزد گفت: عدم رعایت خالص فروشی شیرینی، کم فروشی تلقی می‌شود.

حمید مطهری مدیرکل استاندارد استان یزد درآستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: طرح‌های خالص فروشی شیرینی، پایش کم فروشی، عیدانه و ویژه ماه مبارک رمضان، مانند گذشته و همزمان با سراسر کشوربا قوت دنبال می‌شود.

او افزود: طرح‌های مذکور با محور‌های نظارت بر کیفیت کالا‌ها و خدمات، در مراکزی نظیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران‌ها، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار، مراکز اقامتی، میادین میوه و تره‌بار، خدمات قالیشویی و مراکز فروش شیرینی و آجیل، اجرا می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان یزد خاطرنشان کرد: شیرینی فروشی‌ها موظف به تعیین قیمت و وزن جعبه و خالص شیرینی به شکل جداگانه هستند و عدم رعایت این مساله، کم فروشی تلقی می‌شود و واحد‌های متخلف به تعزیرات معرفی خواهند شد.

مطهری با بیان اینکه این طرح از یکسال گذشته در استان آغاز شده است، گفت: در ابتدای این طرح فقط پنج درصد شیرینی فروشی‌های استان خالص فروشی شیرینی را رعایت می‌کردند، که اکنون این رقم به ۷۰ درصد رسیده است.

او  یادآور شد: درادامه اجرای این طرح، در برخی موارد شیرینی فروشی‌ها در استان یزد، یکصد و ۵۰ میلیون ریال جریمه شدند.

مدیرکل استاندارد استان یزد اظهار داشت: کم فروشی در واحد‌های تولیدی استان نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

او با بیان اینکه هر هفته بطور متوسط هشت واحد تولیدی بزرگ صنعتی مورد پایش قرار می‌گیرد افزود: میانگین کم فروشی این واحد‌ها در کشور بین ۲.۵ تا ۲.۹ درصد است که این رقم در استان ۲.۱ تا ۲.۲ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار