مسوولان قضایی استان سمنان هشدار دادند که با دستگیرشدگان چهارشنبه آخر سال برخورد بازدارنده خواهد شد. خانواده‌ها مراقب فرزندان خود باشند تا از بروز حوادث تلخ و ناگوار در پایان سال جلوگیری شود.

نشست مشترک دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر استان سمنان با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با موضوع اتخاذ تمهیدات لازم برای برخورد قاطع و قانونی با برهم زنندگان ارامش و اسایش جامعه در چهارشنبه اخر سال برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در این نشست گفت: همزمان با ایام بهار بندگی و معنویت و با توجه به نزدیک شدن به اخرین چهارشنبه سال، مسئولان قضایی سراسر استان با سازماندهی کارگروه پیشگیری از وقوع جرم متشکل از نهاد‌های امنیتی، انتظامی و قضایی در سراسر استان، ضمن رصد کامل تحرکات افراد سودجو و منفعت‌طلب پس از شناسایی و دستگیری برهم‌زنندگان نظم و ارامش جامعه در شعبه‌های ویژه و فعال، به پرونده این افراد خارج از وقت و به صورت فوق العاده رسیدگی خواهند کرد.

محمدتقی گلی گفت: با افراد دستگیرشده در چهارشنبه سوری برخورد عبرت‌آموز و بازدارنده انجام می‌شود.

وی با تاکید بر تقویت و افزایش گشت‌های نظارتی در چهارشنبه پایان سال افزود: با شناسایی مناطق پرخطر و آسیب‌پذیر و نیز استقرار یگان‌های انتظامی می‌توان در پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های احتمالی جانی و مالی جلوگیری کرد.

گلی تصریح کرد: شعبه‌های کشیک با حضور کارکنان قضایی و اداری در مراجع قضایی فعال و همراه با سرعت و دقت به گزارش‌های واصله از ضابطان رسیدگی و دستورات قانونی لازم را صادر می‌کنند.

وی با هشدار به برهم زنندگان نظم و آسایش جامعه به علت وقوع حوادث جبران‌ناپذیر ناشی از نبود کنترل هیجان در چهارشنبه پایان سال یا چهارشنبه سوری، بیان کرد: دستگاه قضایی استان با برهم زنندگان نظم و آسایش جامعه بدون چشم‌پوشی برخورد خواهد کرد.

خاطرنشان کرد: به مدارس و نهاد‌های آموزشی توصیه شود در جلسه‌ای با حضور اولیاء و مربیان پیرامون احصاء چالش‌های چهارشنبه پایان سال، والدین را از اتفاقات و تحرکات فرزندان‌شان و رفت و آمد‌های آنان آگاه کنند تا از بروز حوادث تلخ و ناگوار در پایان سال جلوگیری شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان تاکید کرد: برخی از اصناف و مشاغل اقدام به فروش و توزیع مواد محترقه و هیجان انگیز می‌کنند که باید در این ایام از عرضه این وسایل و ادوات خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.