حکایت نوجوان ۱۴ ساله زرندی را بخوانید که با ایجاد مرغداری به کمک خانواده برای خود و افراد دیگر اشتغال زایی کرده است.

محمد یاسین کارگر، نوجوان کارآفرین گفت: به علت علاقه ای که به پرورش مرغ داشتم در ابتدا از ۵۰ جوجه شروع کردم و هم اکنون در این مرغداری هزار جوجه تولید می شود. 

وی افزود:  با راه اندازی کارگاه پرورش مرغ  سبز، برای ۳ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم، اشتغال ایجاد شده است. 

کارگر بیان کرد: فعالیت خود را با سرمایه‌ای بسیار کم  با حمایت خانواده آغاز کردم و در این مرغداری، علاوه بر پرورش هزار مرغ، تخم مرغ نیز تولید می شود  و چند روز آینده مرغ ها به بازار عرضه می شوند.

مجید کارگر، پدر محمد یاسین گفت: فرزندم از کودکی به تولید جوجه و مرغداری علاقه داشت و دستگاه جوجه کشی را به همت خود با وسایل ابتدایی، خودش ساخت و توانست کسب درآمد کند.

کارآفرینی نوجوان ۱۴ ساله زرندی+ تصاویر و فیلم

وی افزود: وقتی  دیدم علاقه محمد یاسین زیاد است، دستگاه جوجه کشی مدرن خریداری کردم تا بتواند به وسیله این دستگاه جوجه های دیگر و تخم گذار تولید کند و به فروش برساند و از همین طریق درآمد زایی کند.

وی تصریح کرد: پسرم هم  در درس هایش  و هم در کار تولید موفق است و این کار را به دوستانش هم سفارش می کند. 

فرماندار زرند امروز با حضور در مرغداری نوجوان زرندی  از نزدیک  از کار وی بازدید کرد. 

کارآفرینی نوجوان ۱۴ ساله زرندی+ تصاویر و فیلم

حسینی نژاد، فرماندار زرند در بازدید از مرغداری که یک نوجوان ۱۴ ساله زرندی در آن مرغ سبز تولید می کند، گفت: ۸۷۰ مرغ  در این مرغداری آماده تحویل به کشتارگاه است.

وی به نسل جوان  توصیه کرد: برای آنکه به سمت و سوی اشتغال خانواده  و به نوعی سرمایه گذاری آینده خودشان بروند،  از محیط های کوچک نهایت استفاده را ببرند.

 حسینی نژاد تصریح کرد:  روستاها خود محیط و فضای مناسبی دارند؛ بنابراین  با کم ترین هزینه،  افراد می توانند یک اشتغال پایدار برای خود و چند نفر را ایجاد کنند.

 

گزارش از ایمان ترک زاده 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار