وزیر صمت:

به کارگیری نیروی بومی در صنایع اقتصادی‌تر است

علی‌آبادی گفت: عمده تمرکز ما در صنعت در زمینه جذب نیروی انسانی و به کارگیری نیروی بومی و محلی است چرا که این فرآیند اقتصادی‌تر و جزو اهداف ما محسوب می‌شود.

عباس علی‌آبادی وزیر صمت در حاشیه هشتمین سفر رییس جمهور به خوزستان در اهواز در جمع خبرنگاران گفت: نه تنها در زمینه فولاد بلکه توسعه در هر حوزه ای برای مردم آن منطقه دستاوردهایی را به همراه دارد.

به گفته وی استفاده از نیروهای بومی هر منطقه باید در اولویت باشد مگر اینکه تامین آن نیروی خاص از منطقه امکان پذیر نباشد.

وزیر صمت در ادامه با بیان اینکه ایران جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه تولید فولاد است توضیح داد: استان خوزستان یکی از مهم‌ترین ارکان فولادی کشور است و نزدیکی این استان به دریا و دسترسی به آب دریا امکان توسعه فولاد را برای ما تسهیل کرده است‌.

وی با اشاره به بهره‌برداری از کارخانه آهن اسفنجی در اهواز ابراز امیدواری کرد: توسعه در این بخش به ویژه در پایین دست ارزش آفرینی را به دنبال دارد.

بزرگترین کارخانه آهن اسفنجی خاورمیانه با عنوان زمزم سه در اهواز و در مجموعه شرکت فولاد خوزستان روز جمعه با حضور رییس جمهور بهره‌برداری شد.

قرارداد این طرح در مهرماه سال ۹۸ بین شرکت فولاد خوزستان به عنوان کارفرما و شرکت فناور معادن و فلزات، به ارزش ۱۳۵ میلیون یورو منعقد شد.

هدف از اجرای این طرح، تولید سالانه یک میلیون و ۷۶۰ هزار تن آهن اسفنجی است که با به ظرفیت رسیدن این کارخانه، شرکت فولاد خوزستان از خرید آهن اسفنجی به میزان ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن در سال بی نیاز می‌شود.

همچنین ظرفیت فروش و حتی صادرات آهن اسفنجی به میزان حداقل یک میلیون تن در سال ایجاد می‌شود.

با اجرای این پروژه ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ تا ۴۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار شده‌اند.

تفاوت نرخ خرید آهن اسفنجی و تولید آن در هر تن ۶۰ میلیون ریال است و در حال حاضر ظرفیت این کارخانه در هر ساعت ۲۲۰ تن است که میزان زیادی سودآوری دارد.

این شرکت اولین تولیدکننده آهن اسفنجی در خاورمیانه و دومین پس از هند در جهان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.